W Agorze przybyło ponad 100 pracowników, 25 proc. więcej na wynagrodzenia

Na koniec marca stałe zatrudnienie w grupie kapitałowej Agora wynosiło 2 356 etatów, o 109 więcej niż przed rokiem. Kwartalne nakłady na pensje i świadczenia pracownicze zwiększyły się o 24,8 proc. do 90,2 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
W Agorze przybyło ponad 100 pracowników, 25 proc. więcej na wynagrodzenia
Siedziba Agory (fot. materiały prasowe)

W sprawozdaniu Agora wyliczyła, że najmocniej na wzrost łącznej liczby etatowych pracowników firmy wpłynęło zwiększenie zatrudnienia etatowego w pionie prasowym (który prawie w całości stanowi „Gazeta Wyborcza” i drukarnia), kinach Helios (które w pierwszym kwartale ub.r. były zamknięte w związku z obostrzeniami covidowymi) oraz segmentach internetu (obejmuje m.in. portal Gazeta.pl i firmę marketingu programatycznego Yieldbird) i reklamy zewnętrznej (Grupa AMS, która w połowie 2020 roku kupiła 92 proc. udziałów właściciela sieci MoveTV z ponad 900 ekranami w klubach fitness).

- Zatrudnienie było też wyższe w większości pozostałych obszarów działalności Grupy - zaznaczyła Agora.

Liczba etatów w grupie Agora rośnie z kwartału na kwartał od początku ub.r., kolejno wynosiła:- 2 247 etatów na koniec marca,- 2 287 etatów na koniec czerwca,- 2 303 etaty na koniec września,- 2 323 etaty na koniec grudnia ub.r.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wojciech-bartkowiak-zarzad-agory-czym-sie-zajmuje-co-robi-kto-to-jest,7169858220824193a ##

Dwa razy więcej na pensje w Heliosie i Pasibusie

W segmencie kinowo-książkowym grupy Agora - który oprócz kin Helios obejmuje dystrybuującą i produkującą filmy spółkę Next Film, sieć gastronomiczną Pasibus oraz Wydawnictwo Agora publikujące książki i płyty - nakłady na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze w minionym kwartale podwoiły się, rosnąc z 10,5 do 21 mln zł.

Wpłynęło na to nie tylko przywrócenie działalności kin. W sprawozdaniu wskazano, że w Heliosie wynagrodzenia etatowe były wyższe niż przed rokiem, a dodatkowe koszty pracownicze wygenerowała produkcja filmu „Jeszcze przed świętami”.

Pion prasowy Agory zanotował wzrost kosztów pracowniczych o 9,6 proc. do 25,2 mln zł. - Na zwiększenie tej kategorii wydatków operacyjnych wpływ miały wyższe wynagrodzenia stałe wraz z narzutami oraz wyższe koszty umów cywilnoprawnych - opisano w sprawozdaniu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gazeta-wyborcza-subskrypcja-cyfrowa-cena-jak-zamowic-ile-zarabia-agora-zarzad,7169858317981313a ##

W segmencie reklamy zewnętrznej wydatki na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze wzrosły o 21,1 proc. do 6,9 mln zł. - To efekt zwiększenia wynagrodzeń stałych oraz wysokości zmiennego elementu wynagrodzeń za sprawą wyższej realizacji zakładanych celów sprzedażowych - wyjaśniono.

W pionie internetowym koszty pracownicze w zeszłym kwartale sięgnęły 13,2 mln zł, po wzroście rok do roku o 13,8 proc. z 11,6 mln zł. Uzasadniono w raporcie, że to efekt wyższego zatrudnienia i wzrostu wynagrodzeń stałych w całym segmencie.

Natomiast pion radiowy zanotował wzrost nakładów na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze o 15,3 proc. do 9,8 mln zł. - Wyższe były zarówno wynagrodzenia etatowe, jak i wydatki na kursy, szkolenia i konferencje - wyliczono.

Na pracowników nieco mniej niż na usługi obce

Wydatki pracownicze są jedną z dwóch największych kategorii kosztowych grupy Agora. Więcej firma przeznacza jedynie na usługi obce - w zeszłym kwartale było to 93,7 mln zł, co wzroście rok do roku o 57,5 proc. W sprawozdaniu wyjaśniła, że ten wzrost „spowodowany był głównie powrotem kin do pełnej działalności, przez co istotnie zwiększyły się odpłatności za kopie filmowe oraz odpłatności dla producentów filmowych ponoszone w działalności filmowej Grupy”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-zakonczy-prace-nad-strategia-do-konca-roku-zapowiada-bardziej-selektywne-inwestycje,7169858087384705a ##

Koszty usług obcych mocno zwiększyły się też w segmentach reklamy zewnętrznej i radia. - W pierwszym z nich miało to związek z większą liczbą realizowanych kampanii oraz zakupem powierzchni reklamowej, a w drugim ze świadczoną usługą pośrednictwa w sprzedaży dla Heliosa, czasu antenowego w stacjach innych nadawców czy kosztów usług marketingowych - opisano w sprawozdaniu.

Z kolei wydatki na zużycie materiałów i energii oraz wartość sprzedanych towarów i materiałów poszły w górę o 78,3 proc. do 32,1 mln zł, co wynika głównie - jak wskazano w sprawozdaniu - „ze zniesienia obostrzeń w działalności kin i lokali gastronomicznych oraz z wyższych kosztów materiałów produkcyjnych, w tym głównie papieru”.

Koszty amortyzacji zmalały o 4,1 proc. do 39,7 mln zł (przede wszystkim w efekcie niższej amortyzacji w działalności kinowej i pionie prasowym), a wydatki na reprezentację i reklamę wzrosły o 78,8 proc. do 11,8 mln zł (głównie dlatego, że Next Film reklamował trzy nowe filmy).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"