Agora w internecie znów przed Polska Press, krócej na TikToku i Netfliksie (Mediapanel z lutego)

W lutym zdecydowana większość serwisów internetowych i aplikacji mobilnych zanotowała niższą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej, znacząco zmalał czas spędzony na TikToku i Netfliksie. Agora pod względem liczby użytkowników wysunęła się nad Polska Press.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony i aplikacje Grupy Google w lutym br. odwiedziło 29,11 mln polskich internautów (co dało 98,1 proc. zasięgu), każdy spędził na nich średnio 24 godziny. Miesiąc wcześniej zanotowały 29,17 ml użytkowników, 98,26 proc. zasięgu oraz 26 godzin przeciętnego czasu korzystania - pokazują wyniki badania Mediapanel.

Miesiąc do miesiąca większość wydawców zanotowała spadki odwiedzalności, także dlatego że luty ma trzy dni mniej od stycznia. Liczba użytkowników Grupy Wirtualne Polska zmniejszyła się z 23,36 do 22,97 mln, Grupy Ringier Axel Springer Polska - z 22,3 do 21,98 mln, a Grupy Polsat-Interia - z 21,09 do 20,68 mln.

Za to Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) osiągnęła wzrost z 26,97 do 27,05 mln odwiedzających, a Grupa OLX - z 17,95 do 18 mln.

Średni czas spędzony na TikToku skrócił się z 19 godzin, 21 minut i 36 sekund do 17 godzin, 18 minut i 54 sekund, a na Netfliksie - z 7 godzin, 13 minut i 51 sekund do 5 godzin, 47 minut i 29 sekund. Równocześnie na TikToku liczba internautów zwiększyła się z 13,74 do 14,69 mln, a na Netfliksie zmalała z 12,9 do 12,58 mln.

Strony i aplikacje Polska Press zanotowały spadek z 19,21 do 18,47 mln użytkowników, w konsekwencji zostały wyprzedzone przez Grupę Agora.

W przypadku Grupy Allegro i Allegro.pl wskutek nieprawidłowego oskryptowania liczba użytkowników i zasięg są zaniżone, a średni czas korzystania zawyżony.

W porównaniu ze styczniem nie zmieniła się łączna liczba internautów w Polsce - 29,7 mln, a liczbatych korzystających z sieci codziennie wzrosła z 25,9 do 26,1 mln.

grafika

Ponad 7 godzin na YouTubie

Liczba użytkowników Google.com zmalała miesiąc do miesiąca z 27,86 do 27,72 mln, a przeciętny czas korzystania - z 2 godzin, 34 minut i 26 sekund do 2 godzin, 21 minut i 32 sekund.

W tej drugiej statystyce zdecydowanym liderem jest przeglądarkowy YouTube, przy czym też zanotował spadek: z 23,03 do 22,55 mln użytkowników, a średni czas z 7 godzin, 37 minut i 20 sekund do 7 godzin, 7 minut i 59 sekund.

W przeglądarkowym Facebooku liczba internautów zwiększyła się z 23,07 do 23,27 mln, a średni czas spędzony przez każdego zmniejszył się z 4 godzin, 19 minut i 53 sekund do 3 godzin, 48 minut i 26 sekund.

grafika

Na komputerach Grupa Google zanotowała spadek liczby odwiedzających z 23,67 do 23,49 mln oraz przeciętnego czasu korzystania z 9 godzin, 35 minut i 16 sekund do 8 godzin, 45 minut i 9 sekund.

Na platformach Meta Platforms średni czas spędzony przez internautę zmalał z 5 godzin, 26 minut i 4 sekund do 4 godzin, 49 minut i 51 sekund, a na Netfliksie - z 7 godzin, 49 minut i 37 sekund do 7 godzin, 2 minut i 24 sekund.

Początek okresu rozliczeń PIT-ów wywindował odwiedzalność platform podlegających Ministerstwu Cyfryzacji (m.in. ePUAP) - z 5,79 do 7,13 mln użytkowników, a także Ministerstwa Finansów (w lutym odwiedziło je 4,71 mln internautów, miesiąc wcześniej były poza czołową dwudziestką).

grafika

W przeglądarkowym YouTubie średni czas korzystania spadł z 8 godzin, 59 minut i 21 sekund do 9 godzin, 19 minut i 59 sekund, w Netliksie - z 7 godzin, 49 minut i 37 sekund do 7 godzin, 2 minut i 24 sekund, a w takiej wersji Facebooka - z 5 godzin, 20 minut i 25 sekund do 4 godzin, 43 minut i 23 sekund.

Serwis Profilu Zaufanego pz.gov.pl odwiedziło 5,19 mln internautów, a Podatki.gov.pl - 4,49 mln.

grafika

W mobile’u Facebook wyprzedził Onet

Na smartfonach i tabletach witryny i aplikacje Grupy Google zanotowały 26,32 mln użytkowników, 88,7 proc. zasięgu oraz 19 godzin, minutę i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania, wobec 26,38 mln internautów, 88,87 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 18 minut i 22 sekund miesiąc wcześniej.

Grupa Polska Press zanotowała spadek z 18,62 do 17,85 mln użytkowników i została wyprzedzona przez Grupę Agora, w której liczba internautów zmniejszyła się nieznacznie - z 18 do 17,94 mln.

grafika

Z kolei przeglądarkowy Facebook osiągnął wzrost z 15,63 do 15,84 mln użytkowników, wysuwają się nad Onet.pl (spadek z 16,01 do 15,59 mln).

W przeglądarkowym YouTubie przy spadku liczby odwiedzających z 13,87 do 13,4 mln średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 44 minut i 20 sekund do 49 minut i 16 sekund.

grafika

Krócej w aplikacjach YouTube’a i TikToka, Biedronka przed Allegro

Wśród aplikacji mobilnych nie zmieniła się kolejność na 12 pierwszych miejscach, przeważają tam spadki wyników. Średni czas spędzony w aplikacji YouTube’a zmalał z 16 godzin, 33 minut i 17 sekund do 15 godzin, 4 minut i 41 sekund, a w przypadku aplikacji TikToka - z 27 godzin do 23 godzin, 25 minut i 50 sekund.

Aplikacja Biedronki osiągnęła wzrost z 7,94 do 9,3 mln użytkowników, wysuwając się nad Allegro, gdzie liczba odwiedzających zwiększyła się z 8,9 do 9,07 mln.

grafika

Średni czas korzystania z aplikacji Allegro zmalał z 2 godzin, minuty i 12 sekund do godziny, 49 minut i 10 sekund. Spadki liczby odwiedzających i przeciętnego czasu zanotowała też większość pozostałych aplikacji audytowanych w badaniu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"