Akson Studio straciło 11 proc. wpływów, w br. nowe seriale dla Netflixa i TVP

W ub.r. Akson Studio, produkujące głównie seriale i filmy, zanotowało spadek przychodów o 10,7 proc. do 49,28 mln zł oraz wyniku netto z 68,7 tys. zł zysku do 6,8 tys. zł straty. W br. zaplanowało m.in. realizację serialu „Sexify” dla Netflixa oraz „Krucjata” dla Telewizji Polskiej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Akson Studio straciło 11 proc. wpływów, w br. nowe seriale dla Netflixa i TVP
Michał Kwieciński, prezes Akson Studio

Przychody sprzedażowe netto Akson Studio zmniejszyły się z 58,51 mln zł w 2018 roku do 49,15 mln zł, natomiast wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w górę z -3,36 mln zł do 134,1 tys. zł.

Produkcje dla TVP, Polsatu i TVN

Akson Studio w ub.r. skończyło produkcję dla Telewizji Polskiej dwóch sezonów „O mnie się nie martw” i trzeciej serii „Wojennych dziewczyn” oraz zaczęło realizację nowych sezonów obu seriali.

- Ponadto w grudniu 2019 r. rozpoczęliśmy zdjęcia do serialu „Krucjata” wg scenariusza Wojciecha Tomczyka. W lipcu 2020 r. planujemy zdjęcia do cyklu filmów pod roboczym tytułem „Kto ratuje jedno życie” składających się z 3 filmów: „Schron/Sztuka ucieczki”, „Ciotka Hitlera” i „Historia Czubaka/Lepszy muzyk” - wyliczono w sprawozdaniu Akson Studio złożonym w KRS.

Dla Polsatu firma wyprodukowała kolejne sezony „Przyjaciółek” oraz dwie pierwsze serie serialu „Zawsze warto”. Ponadto na przełomie ub. i br. zaczęła zdjęcia do realizowanego wspólnie z nadawcą filmu „Miłość ma Marsie”, jego premierę zaplanowano na luty 2021 roku.

W grudniu ub.r. Akson Studio zaczęło realizację serialu „Szadź”, który pojawił się na platformie Player.pl (Grupa TVN Discovery) pod koniec kwietnia. W czerwcu zapowiedziano, że powstanie jego drugi sezon.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/aurum-film-wyniki-finansowe-2019-rok-producent-boze-cialo-zmijowisko-i-krol-z-36-5-mln-zl-wplywow-i-2-2-mln-zl-zysku,7170504997615233a ##

Trzy filmy fabularne

Akson Studio w ub.r. zakończyło zdjęcia do trzech filmów fabularnych. Horror „W lesie dziś nie zaśnie nikt” w reżyserii Bartosza M. Kowalskiego wskutek epidemii koronawirusa miał premierę pod koniec marca na Netfliksie.

Premiera „Jak najdalej stąd” w reżyserii Piotra Domalewskiego jest zaplanowana na końcówkę br. Natomiast o „Solid Gold” w reżyserii Jacka Bromskiego głośno było, zanim film w listopadzie ub.r. trafił do kin. We wrześniu Akson Studio z powodów formalnych wycofało ten film z konkursu głównego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Według reżysera produkcji Jacka Bromskiego nastąpiło to pod naciskiem Telewizji Polskiej, po tym jak nie zgodził się na „przemontowanie filmu i jego propagandowe wykorzystanie przed wyborami”.

TVP twierdziła, że w ostatnich tygodniach, po publikacjach „Gazety Wyborczej” o filmie, Bromski zdecydował się go ocenzurować, wycinając kluczowe sceny nawiązujące do afery Amber Gold. Nadawca zdecydował się zerwać umowę z Akson Studio dotyczącą koprodukcji „Solid Gold”.

Akson Studio odpowiada za „Sexify” dla Netflixa

W br. Akson Studio oprócz produkcji seriali dla nadawców telewizyjnych i filmów fabularnych odpowiada za realizację „Sexify” - nowego polskiego serialu Netflixa. W rolach głównych wystąpią w nim Aleksandra Skraba, Maria Sobocińska i Sandra Drzymalska, reżyserami są Piotr Domalewski i Kalina Alabrudzińska.

- Nasze obecne możliwości produkcyjne bazują przede wszystkim na zdobyciu zaufania partnerów - telewizji publicznej i prywatnej. Współpracujemy z większością polskich studiów technicznie wspomagających produkcję telewizyjną i filmową oraz wszystkimi agencjami aktorskimi, mając pełny, przegląd rynku - podkreślono w sprawozdaniu Akson Studio.

W ub.r. firma wyprodukowała też jubileuszową reklamę ING Bank Śląskiego.

Koszty też 10,7 proc. w dół, niższa rentowność

Wydatki operacyjne Akson Studio procentowo zmalały identycznie jak wpływy - o 10,7 proc., z 54,75 do 49,12 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w dół z 43,1 do 38,02 mln zł, a na wynagrodzenia - z 10,16 do 9,41 mln zł.

Natomiast nakłady na zużycie materiałów i energii wzrosły z 1,38 do 1,46 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 97,4 do 202,1 tys. zł.

Przełożyło się to na spadek wyników rentowności. Zysk sprzedażowy zmalał z 400 do 159,1 tys. zł, zysk operacyjny - ze 197,1 do 38,1 tys. zł, zysk brutto - ze 129 do 3,4 tys. zł, a wynik netto - z 68,7 tys. zł zysku do 6,8 tys. zł straty.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"