Aktywność reklamowa towarzystw ubezpieczeniowych w I kwartale 2008r.

W pierwszym kwartale 2008 roku towarzystwa ubezpieczenioweoferujące produkty komunikacyjne oraz ubezpieczenia na życie nakampanie reklamowe wydały niemal 61 milionów złotych.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Towarzystwa oferujące ubezpieczenia komunikacyjne na działalnośćpromocyjną przeznaczyły niemal 56 mln zł. Z telewizyjnej formypromocji skorzystało 5 firm - AXA, Commercial Union Direct, Link 4,Liberty Direct oraz PZU S.A. Spośród nich największe kosztyponiosła AXA Ubezpieczenia, która na zakup telewizyjnego czasuantenowego przeznaczyła ponad 15 mln zł. Reklama telewizyjnatowarzystwa AXA osiągnęła najwyższy, w porównaniu do konkurencji,poziom współczynnika GRP2, który dla osób powyżej 15 roku życiawyniósł 4 475,44.Okazuje się, że mimo zróżnicowanych nakładów towarzystwubezpieczeniowych na działania reklamowe, najbardziej znanymispośród nich w dalszym ciągu są spółki wchodzące w skład grupykapitałowej PZU. W przypadku towarzystw ubezpieczeniowychoferujących ubezpieczenia OC i AC, najlepiej rozpoznawany jest PZUS.A. Na pytanie o znajomość towarzystw oferujących ubezpieczeniakomunikacyjne spontanicznie wymienia je niemal trzy czwarte (71%)Polaków, w tym niemal połowa (48%) w pierwszej kolejności.

W pierwszej trójce najlepiej rozpoznawanych marek są równieżWarta (46% spontanicznych wskazań, w tym 9% w pierwszej kolejności)i Link4 (32% spontanicznych wskazań, w tym 10% w pierwszejkolejności). Towarzystwo AXA, które w tym okresie poniosłonajwiększe wydatki na zakup mediów, było wskazane spontanicznieprzez 7% badanych, w tym 1% w pierwszej kolejności.

Towarzystwa ubezpieczeniowe na życie3 w tym samym czasie nakampanie telewizyjne, radiowe bądź prasowe wydały łącznie ponad 4,7mln zł, czyli ponad 10 razy mniej niż towarzystwa z produktamikomunikacyjnymi. W telewizyjną kampanię reklamową zainwestowałojedynie towarzystwo Aegon. Była to pierwsza w historii tej firmyintensywna kampania wizerunkowa. 30-sekundowy spot telewizyjnyemitowały m. in. TVP, Polsat, TVN, TVN24 i Discovery. Na zakupmediów Aegon w marcu br. wydał 3,6 mln zł; wskaźnik GRP dla osóbpowyżej 15 roku życia wyniósł 652,37.

Na pytanie o znajomość towarzystw oferujących ubezpieczenia nażycie, 84% Polaków spontanicznie wymienia PZU Życie, w tym 67% wpierwszej kolejności. W pierwszej trójce najlepiej rozpoznawanychtowarzystw znalazła się również Warta oraz Commercial Union. Obiete firmy wskazało spontanicznie po 28% badanych.

Dane pochodzą z opracowanego przez TNS OBOP raportu "Rynekubezpieczeń w Polsce - I kwartał 2008", opartego na badaniu face-to-face typu omnibusowego, przeprowadzonym na reprezentatywnej grupie1005 mieszkańców Polski, w wieku powyżej 15. roku życia w okresie21-25.02.08 oraz z pomiaru telemetrycznego TNS OBOP i danych TNSExpert Monitor.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"