Alior Bank: 133,2 mln zł zysku netto w I poł. 2012 r., wzrost o 259%

Alior Bank wypracował ponad 133,2 mln zł zysku netto w I półroczu br., co oznacza wzrost o 259% r/r. Bank pozyskał od początku roku 300 tys. klientów, poinformował Alior Bank w komunikacie.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Osiągnięcie po pierwszym półroczu 2012 r. wyniku netto na poziomie ponad 133 mln zł jest zgodne z naszym biznes planem. W okresie pierwszych sześciu miesięcy tego roku intensywnie rozwijaliśmy sieć kanałów dystrybucji oraz wzbogacaliśmy ofertę produktową, co umożliwi dalszy znaczący wzrost. Pozyskaliśmy około 200 tys. nowych klientów w pierwszym półroczu 2012 r. oraz do 20 sierpnia br. kolejne 100 tys." - powiedział prezes Wojciech Sobieraj, cytowany w komunikacie.

Wynik odsetkowy banku wzrósł w I półr. o 47% r/r do 323,3 mln zł. Wynik z tytułu prowizji i odsetek  sięgnął 217,1 mln zł, co oznacza wzrost o 62% w skali roku.

Bank podał, że w I półr. 2012 r. wzrost kosztów działania - o 29% r/r do 371 mln zł - był niższy niż dynamika zarówno wyniku odsetkowego, jak i wyniku z tytułu prowizji i opłat.

Wolumen depozytów banku wyniósł 13,6 mld zł na koniec czerwca, a wartość udzielonych kredytów przekroczyła 12,3 mld zł. Udział Alior Banku w rynku depozytów w Polsce wyniósł tym samym 1,9%, a w rynku kredytów sięgnął 1,6%. Alior podał, że wolumen depozytów banku utrzymuje się na poziomie istotnie przewyższającym saldo udzielonych kredytów.

Z usług i produktów Alior Banku korzystało ponad 1,2 mln osób na koniec czerwca, w tym 94 tys. stanowili klienci biznesowi, a ponad 1,1 mln klienci detaliczni.

Na koniec czerwca Alior Bank obsługiwał klientów w ponad 600 placówkach, na które składało się: 208 oddziałów własnych (w tym 6 oddziałów private banking), 350 placówek partnerskich oraz 45 otwartych w ostatnim czasie mini oddziałów pod marką "Alior Bank Express".

"Celem Alior Banku w kolejnych miesiącach 2012 r. jest m.in. dalsze zwiększanie sieci dystrybucji: placówek partnerskich i mini oddziałów. Bank będzie też kontynuować rozwój strategicznego projektu, jakim jest wirtualny oddział Alior Sync, który wystartował w połowie czerwca br." - podano w komunikacie.

Alior Sync obsługuje obecnie około 56 tys. klientów (stan na 20 sierpnia). Łączne koszty wdrożenia tego projektu szacowane są na 50 mln zł (w perspektywie czterech lat).

Na koniec czerwca bank zatrudniał 4.600 osób

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech