Alkohol wolimy pić w domu, najchętniej ze znajomymi. Finlandia najpopularniejszą wódką, a Jack Daniel’s - whisky

Polacy wolą alkohol pić w domu niż w barze czy pubie, w towarzystwie przyjaciół i znajomych bądź rodziny - wynika z badania SW Research.

km
km
Udostępnij artykuł:

Alkohol zdecydowanie wolimy pić w domu - swoim (39,6 proc.) lub znajomych (39,4 proc.). Tylko 11 proc. respondentów deklaruje, że miejscem, w którym najczęściej piją alkohol jest bar lub pub.

Kiedy zaś już sięgamy po alkohol to najchętniej robimy to w towarzystwie przyjaciół i znajomych (50,3 proc.) lub rodziny (30,2 proc.), głównie podczas imprez, spotkań towarzyskich, imienin lub urodzin.

Alkoholami najchętniej kupowanymi na własny użytek są piwo, wino i wódka czysta, przy czym najwięcej osób wskazywało piwo (58,4 proc.). Kiedy jednak wybieramy alkohol, który ma być spożywany podczas spotkania towarzyskiego, najchętniej sięgamy po wódkę czystą (25,9 proc.), rzadziej zaś po wino (17,5 proc.) czy piwo (15 proc.). Badani poproszeni zostali również o wskazanie trzech marek alkoholi, które szczególnie chętnie wówczas wybierają. Okazało się, że wśród wódek największą popularnością cieszą się Finlandia Vodka, Żubrówka i Bols, a wśród win - Carlo Rossi.

Decyzja o wyborze konkretnego alkoholu podyktowana jest okazją, podczas której ma być spożywany oraz jego cechami, wśród których niezmiennie najważniejszy jest smak (41,2 proc.) i znajomość marki (28,9 proc.). Sugeruje to, że zdecydowanie chętniej sięgamy po produkty znane i cenione przez nas. A te, jak wskazali respondenci, w przypadku wódek to Finlandia Vodka (32,1 proc.), Wyborowa (11 proc.) i Pan Tadeusz (8,9 proc.), a w przypadku whisky - Jack Daniel’s (27,2 proc.), Johnny Walker (18,8 proc.) i Ballantine’s (14,3 proc.).

Elementy takie jak ekspozycja marki, dołączone tzw. gratisy, czy reklama, mają zdecydowanie mniejsze znaczenie przy wyborze alkoholu. Wśród argumentów tego typu tymi, które mają największy wpływ na nasze decyzje, są promocje cenowe.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW Research w dniach 17-18 października 2017 r., metodą wywiadów on-line (CAWI), na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 853 ankiety wśród osób, które ukończyły 18 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów