Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, FB i YT bez zmian (Megapanel z maja)

W maju br. czołowe polskie portale zanotowały spadki odwiedzalności w porównaniu z kwietniem. W czołówce najwięcej straciły Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl, za to niewielkie wzrosty zanotowały Facebook i YouTube.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że serwisy Google w maju br. odwiedziło 18,14 mln polskich użytkowników, o 179 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Witryny Allegro i GG straciły w skali miesiąca 289 tys. real users, strony Gazeta.pl -  273 tys., serwisy Interia.pl - 349 tys., Wikipedia - 207 tys., a strony o2 - 199 tys. Jeszcze większe spadki zanotowały serwisy wydawców z drugiej dziesiątki zestawienia: Mutatora i Time’u (448 tys. real users w dół), Cyfrowego Polsatu (390 tys.), Microsoftu (352 tys.) i Next Infor (465 tys.).

Nieznacznie mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej odwiedziło też strony Onetu (o 44 tys.), Wirtualnej Polski i Orange (o 34 tys.), NK.pl (o 35 tys.) i TVN (o 13 tys.).

Jako jedyni w czołowej dwudziestce wzrosty osiągnęli Facebook (77,6 tys. real users) i YouTube (60,6 tys.).

Zestawianie nowych danych z tymi sprzed roku nie ma sensu, bo od wprowadzenia przy wynikach z kwietnia br. znaczących zmian w Megapanelu (przeczytaj o nich więcej), wyraźnie zmieniły się liczby użytkowników większości dużych portali.

Wśród serwisów objętych audytem site-centric liderują witryny Allegro i GG, wyprzedzając o 2,02 mln real users Onet, który z kolei ma przewagę 1,38 mln real users nad Wirtualną Polską i Orange. Po 11,9-11,8 mln użytkowników zanotowały Gazeta.pl i Interia.pl.

Adres google.pl odwiedziło 144 tys. polskich użytkowników mniej niż w kwietniu, a google.com - 436 tys. mniej. Onet.pl stracił w skali miesiąca 60 tys. real users, Allegro.pl - 98 tys., a WP.pl - 45 tys. Natomiast Gazeta.pl miała o 317 tys. użytkowników mniej niż przed miesiącem, a Chomikuj.pl - o 378 tys.

Serwisy Allegro i GG zanotowały aż o 488,8 mln odsłon mniej niż w kwietniu, co oznacza spadek o 11,2 proc. Strony Onetu straciły z miesiąca na miesiąc 110,2 mln odsłon (spadek o 4,5 proc.), witryny WP i Orange - 109,1 mln (to 4,7 proc. w dół), a serwisy Interii - 104,1 mln (spadek o 9,4 proc.).

W związku ze spadkiem liczby użytkowników i odsłon, zmalał również czas spędzony przez internautów na stronach objętych audytem site-centric. Serwisy Onetu straciły w skali miesiąca 4,75 mln odsłon (spadek o 6 proc.), witryny WP i Orange - 4,56 mln (to 5,8 proc. w dół), a strony Allegro i GG - 4,14 mln (spadek o 6,1 proc.).

Windows Media Player zanotował 27 tys. uruchomionych aplikacji więcej niż przed miesiącem, a Skype - 205 tys. więcej (to wzrost o 2,2 proc.). Za to GG straciło 585 tys. uruchomionych aplikacji (spadek o 6,8 proc.), Winamp - 187 tys. (to 5,5 proc. w dół), a Ipla - 312 tys. (spadek o 11,1 proc.).

 

* liczba użytkowników (real users) - liczba internautów w wybranej grupie celowej, którzy w danym miesiącu odwiedzili analizowaną stronę www.** zasięg - stosunek liczby internautów w wybranej grupie celowej, którzy odwiedzili dany serwis do liczby wszystkich użytkowników internetu w tej grupie.*** audyt site-centric - w przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Ze względu na właściwości statystyczne błąd wyników dla witryn nieaudytowanych może być istotny i w szczególnych przypadkach osiągać wartość kilkudziesięciu procent. Dlatego przy porównywaniu witryn poddanych i niepoddanych audytowi site-centric, należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zawyżenia lub zaniżenia wskaźników dla witryn nieaudytowanych. W związku z tym Polskie Badania Internetu i Gemius zachęcają właścicieli witryn internetowych do poddania swoich witryn audytowi, a w przypadku cytowania wyników dla poszczególnych witryn – zamieszczania informacji, czy dana witryna jest objęta audytem site-centric.**** uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną - „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku - „Uruchomione aplikacje (%)”

Liczebność próby: N=8 154. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"