Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że serwisy Google w maju br. odwiedziło 18,14 mln polskich użytkowników, o 179 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Witryny Allegro i GG straciły w skali miesiąca 289 tys. real users, strony Gazeta.pl - 273 tys., serwisy Interia.pl - 349 tys., Wikipedia - 207 tys., a strony o2 - 199 tys. Jeszcze większe spadki zanotowały serwisy wydawców z drugiej dziesiątki zestawienia: Mutatora i Time’u (448 tys. real users w dół), Cyfrowego Polsatu (390 tys.), Microsoftu (352 tys.) i Next Infor (465 tys.).
Nieznacznie mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej odwiedziło też strony Onetu (o 44 tys.), Wirtualnej Polski i Orange (o 34 tys.), NK.pl (o 35 tys.) i TVN (o 13 tys.).
Jako jedyni w czołowej dwudziestce wzrosty osiągnęli Facebook (77,6 tys. real users) i YouTube (60,6 tys.).

Zestawianie nowych danych z tymi sprzed roku nie ma sensu, bo od wprowadzenia przy wynikach z kwietnia br. znaczących zmian w Megapanelu (przeczytaj o nich więcej), wyraźnie zmieniły się liczby użytkowników większości dużych portali.
Wśród serwisów objętych audytem site-centric liderują witryny Allegro i GG, wyprzedzając o 2,02 mln real users Onet, który z kolei ma przewagę 1,38 mln real users nad Wirtualną Polską i Orange. Po 11,9-11,8 mln użytkowników zanotowały Gazeta.pl i Interia.pl.
Adres google.pl odwiedziło 144 tys. polskich użytkowników mniej niż w kwietniu, a google.com - 436 tys. mniej. Onet.pl stracił w skali miesiąca 60 tys. real users, Allegro.pl - 98 tys., a WP.pl - 45 tys. Natomiast Gazeta.pl miała o 317 tys. użytkowników mniej niż przed miesiącem, a Chomikuj.pl - o 378 tys.
Serwisy Allegro i GG zanotowały aż o 488,8 mln odsłon mniej niż w kwietniu, co oznacza spadek o 11,2 proc. Strony Onetu straciły z miesiąca na miesiąc 110,2 mln odsłon (spadek o 4,5 proc.), witryny WP i Orange - 109,1 mln (to 4,7 proc. w dół), a serwisy Interii - 104,1 mln (spadek o 9,4 proc.).

W związku ze spadkiem liczby użytkowników i odsłon, zmalał również czas spędzony przez internautów na stronach objętych audytem site-centric. Serwisy Onetu straciły w skali miesiąca 4,75 mln odsłon (spadek o 6 proc.), witryny WP i Orange - 4,56 mln (to 5,8 proc. w dół), a strony Allegro i GG - 4,14 mln (spadek o 6,1 proc.).
Windows Media Player zanotował 27 tys. uruchomionych aplikacji więcej niż przed miesiącem, a Skype - 205 tys. więcej (to wzrost o 2,2 proc.). Za to GG straciło 585 tys. uruchomionych aplikacji (spadek o 6,8 proc.), Winamp - 187 tys. (to 5,5 proc. w dół), a Ipla - 312 tys. (spadek o 11,1 proc.).
* liczba użytkowników (real users) - liczba internautów w wybranej grupie celowej, którzy w danym miesiącu odwiedzili analizowaną stronę www.** zasięg - stosunek liczby internautów w wybranej grupie celowej, którzy odwiedzili dany serwis do liczby wszystkich użytkowników internetu w tej grupie.*** audyt site-centric - w przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Ze względu na właściwości statystyczne błąd wyników dla witryn nieaudytowanych może być istotny i w szczególnych przypadkach osiągać wartość kilkudziesięciu procent. Dlatego przy porównywaniu witryn poddanych i niepoddanych audytowi site-centric, należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zawyżenia lub zaniżenia wskaźników dla witryn nieaudytowanych. W związku z tym Polskie Badania Internetu i Gemius zachęcają właścicieli witryn internetowych do poddania swoich witryn audytowi, a w przypadku cytowania wyników dla poszczególnych witryn – zamieszczania informacji, czy dana witryna jest objęta audytem site-centric.**** uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną - „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku - „Uruchomione aplikacje (%)”

Liczebność próby: N=8 154. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











