Według badania Gemius/PBI w zeszłym miesiącu serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,14 mln realnych użytkowników, czyli 93,24 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam prawie 6 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędził średnio 27 minut i 19 sekund.
W czerwcu ub.r. Grupa Google zanotowała 96,15 proc. zasięgu i 6,72 mld odsłon (porównywanie zmiany liczby użytkowników w takim ujęciu jest mało miarodajne, bo w ciągu rok znacząco wzrosła łączna liczba polskich internautów).
Przeglądarkowa wersja Facebooka miała w minionym miesiącu 21,92 mln użytkowników, 2,48 mld odsłon oraz 24 minuty i 37 sekund średniego dobowego czasu korzystania. Zasięg serwisu w skali roku nieco zmalał - z 78,87 do 78,18 proc.
Spadki zasięgu zanotowali też czołowi polscy wydawcy - w przypadku Grupy Wirtualna Polska ten wynik zmalał z 76,91 do 76,05 proc., a liczba odsłon z 2,82 do 2,69 mld, a w przypadku Grupy Ringier Axel Springer Polska zasięg poszedł w dół z 76,28 do 72,03 proc., a liczba odsłon z 2,58 do 1,89 mld.

Z kolei Grupa Polska Press pod względem zasięgu i liczby odsłon wyprzedziła Grupę Gazeta.pl. W skali roku przy niewielkim spadku zasięgu (z 58,85 do 58,28 proc.) zanotowała wzrost z 490,1 do 678,6 mln odsłon. Natomiast zasięg Grupy Gazeta.pl zmalał z 59,38 do 55,81 proc., a liczba odsłon z 637,1 do 518,4 mln.
W serwisach i aplikacjach Telewizji Polskiej przeciętny internauta spędzał w ciągu doby 33,5 minuty, a w przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 32 minuty i 15 sekund.
Łączna liczba internautów w Polsce została oszacowana w czerwcu br. na 28 mln, z czego na komputerach sieć przeglądało 22,2 mln, a na smartfonach i tabletach - 24,4 mln. Przed rokiem internautów było 27,2 mln, w tym 23,2 mln korzystający z komputerów, a 22 mln z urządzeń mobilnych.

Wśród domen liderem jest niezmiennie Google, przy czym obecnie z adresem google.com (w minionym miesiącu miał 25,21 mln użytkowników, 89,93 proc. zasięgu i 4,95 mld odsłon), a przed rokiem jako google.pl (23,39 mln użytkowników, 85,85 proc. zasięgu i 4,73 mld odsłon).
Drugi jest Facebook z wynikami identycznymi jak w zestawieniu wydawców, natomiast na trzecie miejsce wskoczyło Allegro.pl, w którym 16,62 mln internautów wykonało 1,08 mld odsłon i spędzało w ciągu doby średnio 12 minut i 24 sekundy. W skali roku Allegro zanotowało niewielki spadek zasięgu - z 60,61 do 59,27 proc. Mimo to wyprzedziło Onet.pl, którego zasięg zmalał z 63,72 do 57,78 proc., a liczba odsłon z 1,59 do 1,34 mld.
Nad Onet wskoczyła też WP.pl - rok do roku jej zasięg spadł z 58,14 do 57,99 proc., a liczba odsłon z 1,84 do 1,73 mld.

Allegro i WP.pl wyprzedziły Onet także z miesiąca na miesiąc - w maju br. ten ostatni portal miał 17,46 mln użytkowników i 60,96 proc. zasięgu, Allegro.pl zanotowało 17,23 mln użytkowników i 1,28 mld odsłon, a WP.pl - 16,51 mln użytkowników i 1,87 mld odsłon.
W zeszłym miesiącu przeciętny użytkownik o2.pl spędzał tam średnio 31 minut i 49 sekund dziennie, a w przypadku WP.pl było to 30 minut i 39 sekund.

Na komputerach Grupa Google zanotowała w czerwcu br. 20,86 mln użytkowników (co dało 74,4 proc. zasięgu), 2,82 mld odsłon oraz 29 minut i 42 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania.
YouTube przy 16,65 mln użytkowników miał 552,6 mln odsłon oraz 13 minut i 31 sekund średniego czasu korzystania w ciągu doby, a Facebook zanotował 16,31 mln odwiedzających, 1,1 mld odsłon oraz 24,5 minuty przeciętnego czasu korzystania.
W serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska odwiedzający spędzał przez dobę średnio 37 minut i 27 sekund, w przypadku Grupy Interia.pl - 36 minut i 13 sekund, a w przypadku Grupy TVN - 35 minut i 49 sekund.

Google.com miało na komputerach 19,72 mln odwiedzających, 2,2 mld odsłon oraz 28 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania w ciągu doby.
Allegro.pl jest przed WP.pl i Onetem, ale tylko pod względem liczby użytkowników i zasięgu. Pierwsza domena zanotowała 11,34 mln odwiedzających i 640,1 mln odsłon, druga - 10,37 mln użytkowników i 868,8 mln odsłon, a trzecia - 10,13 mln użytkowników i 716,9 mln odsłon. W identycznej kolejności były rok temu.
Na o2.pl odwiedzający spędzał przez dobę 37 minut i 14 sekund, a na WP.pl - 33 minuty i 43 sekundy.

W internecie mobilnym Grupa Wirtualna Polska dzięki wzrostowi zasięgu rok do roku z 54,1 do 56,14 proc. wyprzedziła Grupę Ringier Axel Springer Polska, która zanotowała spadek z 55,77 do 54,23 proc. W przypadku pierwszego wydawcy liczba odsłon zwiększyła się z 1,19 do 1,46 mld, a w przypadku drugiego zmalała z 1,47 do 1,05 mld.
Liderem jest niezmiennie Grupa Google, w której serwisach i aplikacjach w zeszłym miesiącu 20,1 mln internautów wykonało 3,17 mld odsłon oraz spędzało średnio 14 minut i 5 sekund w ciągu doby.

Google.com w mobile’u zanotowało 19,21 mln użytkowników, 2,76 mld odsłon oraz 14 minut i 5 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.
Na YouTubie przeciętny użytkownik spędzał w ciągu doby 21 minut i 59 sekund, a na WP.pl - 10 minut i 13 sekund.

W dziesiątce najpopularniejszych aplikacji mobilnych jest sześć należących do Google’a (Google, YouTube, Mapy Google, Gmail, Dysk Google i Zdjęcia Google), trzy będące własnością Facebooka (Messenger, Facebook i WhatsApp) oraz Rossmann PL.
Ta ostatnia jest zdecydowanym liderem wśród aplikacji zakupowych - z 6,69 mln użytkowników w czerwcu wyprzedza nie tylko AliExpress (3,9 mln), OLX.pl (3,78 mln), Lidl Plus (3,69 ml) i Allegro (3,44 mln), lecz także Instagram (6,69 mln).
Przed rokiem OLX.pl z 3,16 mln użytkowników i Instagram z 3,11 mln wyprzedzały Rossmann PL mający wtedy 3 mln odwiedzających.

Liczebność próby: N= 168003. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z IV kwartału 2018r. i badania Maluchy z 2018 r.











