Allegro mocno w górę, Facebook ze spadkiem. Na komputerach Netflix przed Instagramem (Mediapanel z marca)

Przeglądarkowego Facebooka w marcu odwiedziło 219 tys. polskich internautów mniej niż w lutym, przez co został wyprzedzony przez kilku polskich wydwców. Natomiast duży wzrost zanotowało Allegro. W Polsce jest 29,2 mln internautów.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Według badania Mediapanel liczba polskich użytkowników przeglądarkowego Facebooka zmalała z 21,75 mln w lutym do 21,54 mln w marcu, a jego zasięg z 75 do 73,8 proc. W konsekwencji serwis spadł z trzeciego na szóste miejsce wśród najpopularniejszych wydawców.

Został wyprzedzony przez Grupę Allegro (wzrost liczby odwiedzających z 21,04 do 22,9 mln), Grupę Wirtualna Polska (wzrost z 21,44 do 21,93 mln) oraz Ringier Axel Springer Polska (wzrost z 21,22 do 21,87 mln).

Na czele Google przed YouTube’em

Zdecydowana większość wydawców i serwisów miesiąc do miesiąca zanotowała znaczące wzrosty wyników, także z oczywistego powodu: marzec miał trzy dni więcej niż luty.

Strony i aplikacje Google w zeszłym miesiącu miały 28,4 mln użytkowników i 97,6 proc. zasięgu (wobec 27,97 mln użytkowników i 96,5 proc. zasięgu w lutym), a YouTube - 25,65 mln odwiedzających i 87,9 proc. zasięgu (miesiąc wcześniej było to 25,09 mln użytkowników i 86,5 proc. zasięgu).

Z nadawców telewizyjnych zdecydowanym liderem jest Polsat, po tym jak w połowie ub.r. przejął Grupę Interia. W marcu strony i aplikacje firmy zanotowały 20,51 mln internautów i 70,3 proc. zasięgu, podczas gdy Grupa TVN miała 14,21 mln użytkowników i 48,7 proc. zasięgu, a Grupa TVP - 10,23 mln użytkowników i 35 proc. zasięgu.

Strony i aplikacje Eurozetu odwiedziło 12,97 mln internautów, co dało 44,4 proc. zasięgu, natomiast serwisy i aplikacje Grup RMF miały 11,11 mln użytkowników i 38,1 proc. zasięgu.

29,2 mln internautów w Polsce

W ramach badania łączną liczbę internautów w naszym kraju oszacowano na 29,2 mln, o 0,2 mln więcej niż w lutym. Codziennie z sieci korzystało 23,9 mln użytkowników, tyle samo co przed miesiącem.

grafika

Allegro z 2,4 mln użytkowników więcej

Liczba polskich użytkowników Google.com zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 27,01 do 27,5 mln, a Google.pl - z 12,01 do 12,7 mln.

Facebook wskutek spadku został wyprzedzony przez przeglądarkową wersję YouTube’a, która zanotowała wzrost z 21,19 do 21,54 mln odwiedzających.

Natomiast na Allegro.pl liczba internautów poszła w górę z 18,13 do 20,53 mln.

grafika

Na komputerach Netflix przed Instagramem

Witryny i aplikacje Google na komputerach miały w marcu 22,39 mln internautów i 76,7 proc. zasięgu, wobec 22,01 mln użytkowników i 75,9 proc. miesiąc wcześniej.

YouTube zanotował miesiąc do miesiąca wzrost liczby odwiedzających z 16,4 do 16,54 mln i zasięgu z 56,6 do 56,7 proc., natomiast Facebook - spadek liczby użytkowników z 15,71 do 15,57 mln i zasięgu z 54,2 do 53,4 proc.

Liczba odwiedzających przeglądarkowego Netflixa poszła w górę z 5,06 do 5,71 mln, dzięki czemu wyprzedził on m.in. przeglądarkowy Instagram (wzrost z 4,91 do 5,32 mln użytkowników). Natomiast Grupa Allegro po wzroście z 12,46 do 13,94 mln odwiedzających wysunęła się przed Grupę Wirtualna Polska.

grafika

Google.com odwiedziło na komputerach 21,89 mln polskich internautów, a Google.pl - 10,25 mln, wobec odpowiednio 21,56 i 9,84 mln miesiąc wcześniej.

Allegro.pl osiągnęło wzrost z 11,7 do 13,68 mln użytkowników, a Interia.pl - spadek z 5,83 do 5,7 mln.

grafika

Na smartfonach i tabletach Grupa Google miała 25,92 mln internautów i 88,8 proc. zasięgu, wobec 25,37 mln użytkowników i 87,5 proc. w lutym. YouTube osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 22,44 do 23,29 mln.

W serwisach i aplikacjach Grupy Allegro liczba użytkowników poszła w górę z 18,11 do 19,68 mln, a zasięg - z 62,5 do 67,4 proc. Dzięki temu wydawca wyprzedził Ringier Axel Springer Polska (wzrost liczby odwiedzających z 18,67 do 19,33 mln) i Grupę Wirtualna Polska (wzrost z 18,55 do 19,12 mln).

grafika

Allegro przed Facebookiem, YT i WP w mobile’u

Google.com zanotowało w mobile’u wzrost liczby użytkowników miesiąc do miesiąca z 22,69 do 23,08 mln, a Facebook.com - spadek z 15,62 do 15,61 mln.

Allegro.pl dzięki wzrostowi liczby odwiedzających z 14,01 do 15,8 wysunął się przed Facebooka, YouTube’a i WP.pl. Awansował też Onet.pl, w którym liczba odwiedzających zwiększyła się z 15,56 do 15,82 mln.

grafika

Aplikacja Ipli wyprzedziła Playera

Wśród aplikacji mobilnych objętych w badaniu audytem (tylko ich wyniki są udostępniane) liderem jest Allegro, którego aplikacja miesiąc do miesiąca zanotowała wzrost z 8,01 do 9,96 mln użytkowników.

W aplikacji OLX liczba internautów zwiększyła się z 5,28 do 5,65 mln, a w Ipli - z 1,27 do 2,68 mln. Ta druga aplikacja wyprzedziła Playera, w którym liczba użytkowników zmalała z 1,63 do 1,58 mln.

grafika

Badanie Mediapanel. Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach