Według badania Mediapanel liczba polskich użytkowników przeglądarkowego Facebooka zmalała z 21,75 mln w lutym do 21,54 mln w marcu, a jego zasięg z 75 do 73,8 proc. W konsekwencji serwis spadł z trzeciego na szóste miejsce wśród najpopularniejszych wydawców.
Został wyprzedzony przez Grupę Allegro (wzrost liczby odwiedzających z 21,04 do 22,9 mln), Grupę Wirtualna Polska (wzrost z 21,44 do 21,93 mln) oraz Ringier Axel Springer Polska (wzrost z 21,22 do 21,87 mln).
Na czele Google przed YouTube’em
Zdecydowana większość wydawców i serwisów miesiąc do miesiąca zanotowała znaczące wzrosty wyników, także z oczywistego powodu: marzec miał trzy dni więcej niż luty.
Strony i aplikacje Google w zeszłym miesiącu miały 28,4 mln użytkowników i 97,6 proc. zasięgu (wobec 27,97 mln użytkowników i 96,5 proc. zasięgu w lutym), a YouTube - 25,65 mln odwiedzających i 87,9 proc. zasięgu (miesiąc wcześniej było to 25,09 mln użytkowników i 86,5 proc. zasięgu).

Z nadawców telewizyjnych zdecydowanym liderem jest Polsat, po tym jak w połowie ub.r. przejął Grupę Interia. W marcu strony i aplikacje firmy zanotowały 20,51 mln internautów i 70,3 proc. zasięgu, podczas gdy Grupa TVN miała 14,21 mln użytkowników i 48,7 proc. zasięgu, a Grupa TVP - 10,23 mln użytkowników i 35 proc. zasięgu.
Strony i aplikacje Eurozetu odwiedziło 12,97 mln internautów, co dało 44,4 proc. zasięgu, natomiast serwisy i aplikacje Grup RMF miały 11,11 mln użytkowników i 38,1 proc. zasięgu.
29,2 mln internautów w Polsce
W ramach badania łączną liczbę internautów w naszym kraju oszacowano na 29,2 mln, o 0,2 mln więcej niż w lutym. Codziennie z sieci korzystało 23,9 mln użytkowników, tyle samo co przed miesiącem.

Allegro z 2,4 mln użytkowników więcej
Liczba polskich użytkowników Google.com zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 27,01 do 27,5 mln, a Google.pl - z 12,01 do 12,7 mln.
Facebook wskutek spadku został wyprzedzony przez przeglądarkową wersję YouTube’a, która zanotowała wzrost z 21,19 do 21,54 mln odwiedzających.
Natomiast na Allegro.pl liczba internautów poszła w górę z 18,13 do 20,53 mln.

Na komputerach Netflix przed Instagramem
Witryny i aplikacje Google na komputerach miały w marcu 22,39 mln internautów i 76,7 proc. zasięgu, wobec 22,01 mln użytkowników i 75,9 proc. miesiąc wcześniej.
YouTube zanotował miesiąc do miesiąca wzrost liczby odwiedzających z 16,4 do 16,54 mln i zasięgu z 56,6 do 56,7 proc., natomiast Facebook - spadek liczby użytkowników z 15,71 do 15,57 mln i zasięgu z 54,2 do 53,4 proc.
Liczba odwiedzających przeglądarkowego Netflixa poszła w górę z 5,06 do 5,71 mln, dzięki czemu wyprzedził on m.in. przeglądarkowy Instagram (wzrost z 4,91 do 5,32 mln użytkowników). Natomiast Grupa Allegro po wzroście z 12,46 do 13,94 mln odwiedzających wysunęła się przed Grupę Wirtualna Polska.

Google.com odwiedziło na komputerach 21,89 mln polskich internautów, a Google.pl - 10,25 mln, wobec odpowiednio 21,56 i 9,84 mln miesiąc wcześniej.
Allegro.pl osiągnęło wzrost z 11,7 do 13,68 mln użytkowników, a Interia.pl - spadek z 5,83 do 5,7 mln.
Na smartfonach i tabletach Grupa Google miała 25,92 mln internautów i 88,8 proc. zasięgu, wobec 25,37 mln użytkowników i 87,5 proc. w lutym. YouTube osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 22,44 do 23,29 mln.

W serwisach i aplikacjach Grupy Allegro liczba użytkowników poszła w górę z 18,11 do 19,68 mln, a zasięg - z 62,5 do 67,4 proc. Dzięki temu wydawca wyprzedził Ringier Axel Springer Polska (wzrost liczby odwiedzających z 18,67 do 19,33 mln) i Grupę Wirtualna Polska (wzrost z 18,55 do 19,12 mln).
Allegro przed Facebookiem, YT i WP w mobile’u
Google.com zanotowało w mobile’u wzrost liczby użytkowników miesiąc do miesiąca z 22,69 do 23,08 mln, a Facebook.com - spadek z 15,62 do 15,61 mln.

Allegro.pl dzięki wzrostowi liczby odwiedzających z 14,01 do 15,8 wysunął się przed Facebooka, YouTube’a i WP.pl. Awansował też Onet.pl, w którym liczba odwiedzających zwiększyła się z 15,56 do 15,82 mln.
Aplikacja Ipli wyprzedziła Playera
Wśród aplikacji mobilnych objętych w badaniu audytem (tylko ich wyniki są udostępniane) liderem jest Allegro, którego aplikacja miesiąc do miesiąca zanotowała wzrost z 8,01 do 9,96 mln użytkowników.
W aplikacji OLX liczba internautów zwiększyła się z 5,28 do 5,65 mln, a w Ipli - z 1,27 do 2,68 mln. Ta druga aplikacja wyprzedziła Playera, w którym liczba użytkowników zmalała z 1,63 do 1,58 mln.
Badanie Mediapanel. Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy.











