Allegro wspiera kampanię „Dziecko w sieci”

8 czerwca 2010 roku wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu karnego dotycząca uwodzenia dzieci w Internecie. Tego samego dnia rusza nowa odsłona kampanii „Dziecko w Sieci” pod hasłem „Każdy ruch w Internecie zostawia ślad”, prowadzona przez Fundację Dzieci Niczyje, Naukową i Akademicką Sieć Komputerową oraz Rzecznika Praw Dziecka. Przypominając postacie Ani i Wojtka (bohaterów kampanii „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” z 2004 roku), organizatorzy chcą zwrócić uwagę społeczeństwa zarówno na sam problem, jak i na nowe prawo. Partnerem kampanii jest serwis Allegro.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zgodnie z nowymi przepisami, od 8 czerwca 2010 roku już za próbę uwiedzenia w Internecie osoby poniżej 15 roku życia w celach seksualnych lub skłanianie jej do udziału w produkcji pornografii grozi kara do dwóch lat pozbawienia wolności. Karą do trzech lat więzienia zagrożone jest nadużycie zaufania lub wykorzystanie niewiedzy dziecka w celach seksualnych.

Skala zjawiska jest niepokojąca. Do Helpline.org.pl, którego konsultanci świadczą pomoc młodym internautom, niemal co trzeci dzień trafia zgłoszenie dotyczące próby uwiedzenia dziecka w Internecie. To wierzchołek góry lodowej – statystyka ta uwzględnia jedynie osoby zdeterminowane na tyle, by szukać pomocy. Kampania daje szanse na skuteczną walkę z pedofilią w sieci. Ma na celu przede wszystkim przestrzec potencjalnych sprawców a ofiarom uświadomić, że w sytuacji zagrożenia mogą oczekiwać pomocy.

Penalizacja wykorzystywania seksualnego dzieci w Internecie to jeden ze środków prowadzących do ograniczenia skali problemu. Niezbędna jest również edukacja, by młodzi internauci sami potrafili uniknąć prób uwodzenia, a jeśli do nich dojdzie, wiedzieli, gdzie i w jaki sposób mogą szukać pomocy – mówi Anna Rywczyńska z Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – współorganizatora kampanii.

Kampania obejmuje przekazy w Internecie, telewizji, radio, prasie, na plakatach, bankomatach i w formie reklamy zewnętrznej, m.in. w metrze. Działaniom medialnym towarzyszą propozycje edukacyjne. Od 8 czerwca na stronie www.dzieckowsieci.pl dostępny jest kurs e-learning poświęcony problematyce bezpieczeństwa sieciowego. Kurs przeznaczony jest dla rodziców i profesjonalistów pracujących z dziećmi.

Patronat nad kampanią „Dziecko w Sieci” objęła Komenda Główna Policji, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Minister Edukacji Narodowej oraz Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele