Allegro wycofuje licytacje samochodów i nieruchomości

Samochody i nieruchomości będą na Allegro.pl oferowane tylko w ramach opcji „Kup teraz”, a nie w formie licytacji. W ten sposób ma nie dochodzić do absurdalnego podbijania ceny jak w przypadku niedawnej licytacji Fiata 126p.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Allegro wycofuje licytacje samochodów i nieruchomości

Problemy z licytacjami samochodów i nieruchomości na Allegro.pl wynikają z tego, że zgodnie z regulaminem serwisu takie oferty mają charakter tylko ogłoszenia i nie pociągają za sobą obowiązku kupna przez zwycięzcę licytacji. - Uczestnicy aukcji mają świadomość, że kliknięcie jednego przycisku nie robi ich właścicielami domu, bo do tego trzeba aktu notarialnego. Podobnie jest z samochodami - wyjaśnia Anna Tokarek z biura prasowego Allegro. Z kolei sprzedający mają możliwość dowolnego odwoływania ofert i kończenia licytacji wedle uznania, ale i to nie jest w żaden sposób wiążące.

O tym, jak działają te opcje, dobitnie pokazała niedawna aukcja unikatowego egzemplarza Fiata 126p - zachowanego przez 34 lata w stanie fabrycznym. Kiedy o ofercie poinformowały media, skokowo wzrosło zainteresowanie nią. Aukcja zanotowała kilka milionów wyświetleń, a wylicytowana cena osiągnęła milion złotych. Właściciel auta zorientował się, że nikt za nie tyle nie zapłaci, i wycofał ofertę z serwisu.

Przedstawiciele Allegro zapowiadają, że w ciągu dwóch tygodni z serwisu zniknie opcja licytowania samochodów i nieruchomości. Takie oferty będzie można wystawiać tylko jako „Kup teraz”, a ich kupno będzie równoznaczne z nabyciem oferowanego auta, mieszkania czy działki.

W przypadku pozostałych ofert obecnych na Allegro - zarówno w licytacjach, jak i „Kup teraz” - uczestniczenie i wygranie aukcji już dotychczas niosło ze sobą konsekwencje prawne: wygranie licytacji czy kupno oferty oznaczało nabycie przedmiotu.

Już teraz 80 proc. ofert zamieszczanych na Allegro to „Kup teraz!”.

W marcu br. Allegro.pl odwiedziło 10,56 mln użytkowników, którzy wykonali 4,56 mld odsłon, a każdy spędził w serwisie średnio 5 godzin i 14 minut (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz szczegółowe dane).

 

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele