Amadeus zawiera strategiczną umowę z HRS

Firma Amadeus jako pierwsza rozpoczyna dystrybucję oferty hotelowej HRS przez kanał GDS, wykonując istotny w skali branży krok w kierunku efektywnej dystrybucji informacji o hotelach.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla branży turystycznej, i HRS, wiodący na świecie portal hotelowy dla klientów korporacyjnych, podpisały strategiczne porozumienie o współpracy, której efektem będzie dystrybucja oferty hotelowej HRS za pośrednictwem systemu Amadeus. Umowa stanowi duży krok w realizacji strategii przez firmę HRS, ponieważ po raz pierwszy portal hotelowy będzie udostępniał swoją ofertę poprzez globalny system dystrybucji.

W ramach umowy, która stanowi duży przełom w zakresie dystrybucji przez firmę Amadeus oferty hotelowej pochodzącej z wielu źródeł („Multisource”), Amadeus dokona integracji ze swoim system dystrybucyjnym bazy danych HRS, zawierającej około 250 tysięcy obiektów hotelowych, w tym ponad 50 tysięcy niezależnych hoteli, które dotychczas były dostępne wyłącznie poprzez system HRS.

HRS oferuje podróżującym służbowo szeroki wybór hoteli na całym świecie, któremu towarzyszą szczegółowe i wysokiej jakości informacje handlowe dostępne w 32 językach, gwarancja najlepszych cen dla wszystkich hoteli oraz elastyczne i przyjazne klientowi warunki rezerwacji. Integrując ustandaryzowaną ofertę hotelową HRS z niedawno zmodernizowanym przez firmę Amadeus systemem wyszukiwania i rezerwacji miejsc hotelowych, Amadeus i HRS odpowiadają na oczekiwania klientów, zainteresowanych efektywnym, zintegrowanym dostępem do kompletnych informacji o hotelach. Integracja ofert hotelowych HRS z systemem Amadeus eliminuje wiele pracochłonnych czynności zawiązanych z wyszukiwaniem i rezerwacją hoteli, pozwalając uniknąć wielokrotnego sprawdzania tej samej oferty w różnych kanałach. Środowisko GDS wzbogaci się również o dużą liczbę cenionych, niezależnych hoteli, które do tej pory nie były w nim dostępne.

Tobias Ragge, Chief Executive Officer, HRS, komentuje – Strategiczne porozumienie z firmą Amadeus to duży krok w realizacji naszej wielokanałowej strategii, mającej na celu oferowanie naszym partnerom poszerzonej, zintegrowanej możliwości dystrybucji oferty hotelowej z jednego źródła. Rozpoczynając dystrybucję oferty poprzez GDS, umożliwiamy dokonywanie rezerwacji we współpracujących z nami hotelach za pośrednictwem ponad 91 tysięcy biur podróży i ponad 65 tysięcy punktów sprzedaży linii lotniczych na całym świecie. Zintegrowane rozwiązanie HRS, łączące niezależne oferty hotelowe bezpośrednio z systemem GDS, pozwala naszym partnerom hotelowym na redukcję kosztów dystrybucji o 10% w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań. Jednocześnie odpowiadamy na zapotrzebowanie naszych klientów na całym świecie, oferując szeroki wybór niezależnych hoteli dostępnych przez rozwiązanie Amadeus. Dzięki temu nasi klienci korporacyjni będą czerpali korzyści z większych możliwości dotyczących rezerwacji obiektów hotelowych, ponieważ ich partnerzy z biur podróży teraz także mają dostęp do szerszej oferty hotelowej.

Firma Amadeus rozpoczęła już integrację oferty HRS ze swoim systemem dystrybucyjnym, dzięki czemu wyszukiwanie i dokonywanie rezerwacji będzie równie łatwe, jak w przypadku wszystkich ofert zawartych w GDS. W 2012 r. korporacje i biura podróży zyskają dostęp do tej oferty zarówno za pośrednictwem Amadeus e-Travel Management – internetowego narzędzia do samodzielnego dokonywania rezerwacji, z którego korzysta 5200 korporacji z całego świata – jak i Amadeus Selling Platform – rozwiązania dla punktów sprzedaży, używanego przez biura podróży. Umożliwi im to korzystanie z ofert hoteli pochodzących z różnych źródeł – GDS i HRS – szybko i łatwo dostępnych na jednym ekranie i obsługiwanych przez znakomicie zintegrowany system.

– HRS to idealny partner, który dopełnia obecną ofertę hotelową, dostępną w systemie Amadeus. Zapewnienie zintegrowanego dostępu do oferty hotelowej HRS poprzez system GDS jest kluczowym etapem realizacji naszej strategii „Multisource”, pozwalającej osiągnąć wyższy poziom efektywności poprzez konsolidację oferty hotelowej pochodzącej z różnych źródeł. – komentuje Francisco Pérez-Lozao, Vice President New Business, Amadeus – Współpraca z HRS odzwierciedla wspólną koncentrację na potrzebach naszych klientów i rysuje przed obiema firmami bardzo ciekawe perspektywy.

Yves Galimidi, Global Travel Purchaser, Indirect Material and Services (IMS), IKEA, komentuje: – Współpraca Amadeus i HRS stanowi dla nas bardzo dobrą wiadomość. Oznacza bowiem, że możemy teraz zapewnić naszym podróżnym najlepsze miejsca hotelowe w atrakcyjnych cenach, bez czasochłonnego wyszukiwania hoteli. Rozszerzenie oferty hotelowej jest odpowiedzią na szybko zmieniające się potrzeby sieci Ikea, co bardzo nas cieszy.

***

Informacje o HRS

HRS – Hotel Reservation Service – prowadzi globalny system elektronicznej rezerwacji hoteli dla firm i osób prywatnych, oparty na bazie danych obejmującej ponad 250 tysięcy hoteli z różnych kategorii cenowych w Niemczech, Europie i pozostałych rejonach świata. System umożliwia użytkownikom dokonywanie bezpośrednich rezerwacji bez dodatkowej opłaty, z natychmiastowym potwierdzeniem i według stale aktualizowanych, specjalnych cen HRS. Ceny pokoi podawane dla wybranych hoteli są cenami gwarantowanymi dla danej rezerwacji. Więcej informacji o HRS można znaleźć pod adresem www.HRS.com.

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”. W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"