Amazon będzie udostępniał licencje na swoje filmy i seriale innym platformom oraz kablówkom

Amazon ogłosił uruchomienie nowej jednostki Amazon MGM Studios Distribution, która będzie udzielać licencji na Amazon Originals i inne tytuły zewnętrznym firmom medialnym. Licencje obejmują zarówno ofertę streamingową (bezpłatną, z reklamami lub z subskrypcją) jak i telewizję kablową.

MM
MM
Udostępnij artykuł:

Po raz pierwszy takie tytuły, jak „Wspaniała pani Maisel”, „Kolejny film o Boracie”, „Coming 2 America”, „Goliath”, „Łowcy”, „The Tender Bar”, „The Tomorrow War”, „The Voyeurs” i „Without Remorse” zostaną sprzedane innym mediom po premierowej emisji na macierzystej platformie Prime Video.

Amazon sprzedaje licencje

Chociaż firma wcześniej już dystrybuowała seriale i filmy, to nowe przedsięwzięcie będzie miało znacznie większą skalę. Ponadto Amazon Originals są dostępne wyłącznie na Prime Video, co czyni je kuszącą ofertą dla firm, które chcą mieć popularne tytuły na swoich platformach.

Warner Bros. Discovery zrobił podobny ruch w styczniu, kiedy zawarł umowy z Roku i Tubi na licencje obejmujące 2000 godzin treści, wprowadzając tytuły takie jak „Westworld”, „The Bachelor” i „Cake Boss” do bezpłatnego przesyłania strumieniowego z reklamami w ramach tzw. usługi FAST.

Startuje Amazon MGM Studios Distribution

Uruchomienie Amazon MGM Studios Distribution pozwoli również firmie zająć się sprzedażą franczyz należących do MGM, takich jak James Bond, Rocky i Creed, a także „Opowieść podręcznej”, „Fargo” i „Wikingów”. W zeszłym roku Amazon przejął MGM za 8,5 miliarda dolarów, uzyskując dostęp do ponad 4000 filmów i 17 000 seriali telewizyjnych.

„Uruchomienie Amazon MGM Studios Distribution wzmacnia nasze zaangażowanie w dostarczanie najlepszych treści widzom na całym świecie” – powiedziała w oświadczeniu Jen Salke, szefowa Amazon Studios. „Dzięki integracji MGM chcieliśmy wykorzystać istniejący zespół do rozszerzenia naszej działalności w sposób, który przyniesie ogromne korzyści naszym klientom na całym świecie”.

Według Chrisa Ottingera, który będzie kierował Amazon MGM Studios Distribution, jednostka będzie oferować elastyczne pakiety, aby sprzedawcy mogli tworzyć zestawy treści, które im odpowiadają. Taka strategia prawdopodobnie pozwoli firmie wyróżnić się na tle konkurencji.

Wiadomość pojawia się tydzień po tym, jak Amazon ogłosił plany wprowadzenia setek tytułów Amazon Original – w tym „Reacher”, „The Terminal List” i „Goliath” – do obsługiwanej przez reklamy bezpłatnej usługi przesyłania strumieniowego Amazon Freevee.

Amazon wprowadził także nowe kanały Fire TV, które umożliwią użytkownikom dostęp do usług  FAST, takich jak NHL, Tastemade Travel, TMZ i inne.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów