Amazon najcenniejszą globalną marką w sektorze handlu detalicznego (Top 20)

Amazon odzyskał miano najcenniejszej globalnej marki w sektorze handlu detalicznego w rankingu BrandZ Top 100 za rok 2016 według Millward Brown.

km
km
Udostępnij artykuł:
Amazon najcenniejszą globalną marką w sektorze handlu detalicznego (Top 20)
Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com

W ścisłej czołówce rankingu Amazon zamienił się miejscami z chińskim detalistą internetowym Alibaba, który zajmuje miejsce nr dwa w sektorze detalicznym.

W minionym roku Amazon poszerzał zasięg swojego działania, wkraczając w logistykę i przejmując wysyłkę własnych towarów. Ponadto marka poszerzyła ofertę, proponując nowe urządzenia technologiczne do zaspokajania osobistych potrzeb konsumentów w zaciszu domowym. Krok ten nawiązywał do wprowadzonego w ub.r. produktu pod nazwą Amazon Dash, czyli automatycznego zamawiania podstawowych artykułów szybkozbywalnych. Działania te utorowały firmie drogę do skoku wartości o 59 proc., dzięki czemu marka Amazon jest obecnie warta niemal 100 mld USD.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-przed-apple-i-microsoftem-amazon-urosl-najbardziej-coca-cola-poza-dziesiatka-100-najcenniejszych-marek-swiata ##

Sektor handlu detalicznego jako całość odnotował świetne wyniki, a łączna wartość pierwszej dwudziestki osiągnęła 377 mld USD. Kluczowym czynnikiem sukcesu wielu marek z Top 20, które odnotowały wzrost wartości, była umiejętność stosowania płynnie funkcjonujących strategii wielokanałowych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/toyota-najcenniejsza-marka-motoryzacyjna-top-10 ##

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pzu-najcenniejsza-polska-marka-play-najszybciej-rosnie ##

Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands jest prowadzony przez firmę Millward Brown z grupy WPP. Badanie łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie, które dotyczą tysięcy globalnych marek konsumenckich oraz marek z segmentu business-to-business. Następnie przeprowadzana jest analiza wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Retail). Kluczowym elementem przy określaniu wartości marki jest jej postrzeganie przez konsumentów. W rankingu brane są pod uwagę różnice regionalne, ponieważ wskaźniki udziału marek w budowaniu wartości mogą być znacząco odmienne w różnych krajach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"