O nowych możliwościach handlowych dla przedsiębiorców działających w Polsce Amazon poinformował na konferencji prasowej w Warszawie. Steven Harman, dyrektor operacyjny Amazona na Europę ujawnił, że od dzisiaj polskie firmy mają szerokie możliwości wystawiania swoich produktów w pięciu europejskich serwisach koncernu: brytyjskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim i włoskim.
- W centrum naszej uwagi i wszystkich naszych działań jest zawsze klient, jego bezpieczeństwo i wygoda podczas dokonywania zakupów - podkreślił Steve Harman. - Dzięki współpracy z Amazonem sprzedawcy wielokrotnie zwiększają swoje szanse na zdobycie nowych klientów, muszą jednak spełniać nasze kryteria zapewniające maksymalną satysfakcję dla użytkowników platformy.

Platforma skierowana do polskich przedsiębiorców nosi nazwę Sprzedawaj na Amazon. Aby rozpocząć korzystanie z niej, firma musi założyć specjalne konto (konieczne jest posiadanie przez konkretny podmiot karty kredytowej i podanie jej danych podczas rejestracji).
Po założeniu konta polski sprzedawca uzyskuje możliwość wystawienia swojej oferty na stronach Amazona - domyślnie w serwisie Amazon.co.uk, istnieje jednak możliwość sprzedaży na stronach w Niemczech, Francji, Hiszpanii i Włoszech.
Strona przeznaczona dla naszych sprzedawców jest dostępna w języku polskim, poza tym Amazon umożliwia tłumaczenie nazw i opisów produktów na każdy z pięciu języków, w których działają obecnie europejskie serwisy platformy.
Pierwszy miesiąc korzystania z konta dla sprzedawcy jest darmowy. Po tym okresie Amazon pobiera opłaty zależne od modelu sprzedaży. Według informacji Amazona sprzedawcy zwykle decydują się na skorzystanie z miesięcznego pakietu w cenie 39 euro (172 zł). W ramach wykupionego planu mogą wystawiać i sprzedawać nieograniczoną liczbę produktów w ciągu miesiąca. Drobni sprzedawcy mają też możliwość uiszczenia jednorazowej opłaty za pakiet produktów wystawionych na platformie. Z kolei usługa logistyczna Fulfillment by Amazon (FBA) stanowi model, w którym sprzedawcy płacą prowizję od każdego sprzedanego produktu.

Fulfillment by Amazon (FBA) jest dostępny także dla polskich przedsiębiorców. W ramach tej usługi sprzedawca wysyła partię swoich produktów do centrum logistycznego (obecnie w Europie jest 29 takich centrów, działają one też w Polsce), skąd po zakupie produktu jest on dostarczany do odbiorcy przez Amazon.
Podczas warszawskiej konferencji przedstawiciele Amazona nie chcieli ujawnić, czy i kiedy zostanie uruchomiona polska wersja platformy. Jednak podczas swojego wystąpienia Steve Harman przypomniał, że do tej pory koncern zainwestował w Polsce ponad 2,5 mld dol. i zatrudnia w naszym kraju 4,5 tys. pracowników, w planach jest zaś pozyskanie kolejnego tysiąca.











