American Express rozszerzył swoją dotychczasową współpracę z Dentsu i mcgarrybowen na wszystkie rynki międzynarodowe, kończąc ponad 50-letnią współpracę z Ogilvy.
Firma współpracuje z Dentsu i mcgarrybowen od 2017 roku, kiedy to przekazała agencji swoją globalną markę i konta kreatywne w USA bez formalnej weryfikacji. Wtedy celem było skupienie całej pracy twórczej w rękach jednej agencji, ale w tamtym czasie Dentsu nie było obecne na niektórych rynkach, więc agencja Ogilvy zachowała pewne obowiązki kreatywne na arenie międzynarodowej.
Teraz American Express dodaje pięć kolejnych rynków międzynarodowych do swojej relacji z Dentsu mcgarrybowen, ponownie bez formalnego przeglądu. Oficjalna współpraca rozpocznie się na początku 2021 roku..
Ogilvy pracuje z American Express od 1962 roku. Firmy współpracowały przy kultowych kampaniach, od „Nie żyj bez tego”, która trwała od 1975 r.do połowy lat 90., po ostatnią kampanię „Zapłać, zaplanuj” z Tina Fey.Ogilvy nadal będzie obsługiwać American Express w zakresie public relations.

American Express wydaje około 400 milionów dolarów na media na całym świecie, z czego około 300 milionów w USA według firmy R3. W 2018 roku American Express zdecydował się zakończyć trwającą ok. 20 lat współpracę z domem mediowym Mindshare w zakresie planowania i zakupu mediów i przenosząc budżet do UM (IPG Mediabrands).











