Producenci odwiedzają obecnie miasta Ameryki Łacińskiej, od Sao Paulo po Buenos Aires, w poszukiwaniu gospodarza latynoamerykańskiej wersji Eurowizji.
Konkurs cieszy się popularnością na całym świecie ze względu na teatralność widowiska i prezentację europejskiej muzyki, od tandetnej po taką z głębokim przesłaniem - skomentował Euronews.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/eurowizja-wyniki-ogladalnosc-telewizja-w-europie ##
Kalush Orchestra wygrał Eurowizję
W tym roku udziału w Eurowizji zakazano Rosji z powodu jej inwazji na Ukrainę.
W 2022 roku Eurowizję tylko w serwisie YouTube oglądało ponad 75 mln widzów w 232 krajach na całym świecie. Wśród widzów z państw nieuczestniczących w konkursie największą oglądalność odnotowano właśnie w krajach Ameryki Łacińskiej, w tym przede wszystkim w Argentynie, Brazylii, Chile i Meksyku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/eurowizja-2023-nie-w-ukrainie-ebu-decyzja-gdzie-sie-odbedzie ##
Oglądalność Eurowizji wyższa niż rok temu
Tegoroczny Konkurs Piosenki Eurowizji w Turynie wygrała ukraińska grupa Kalush Orchestra, śpiewając dedykowany matkom utwór "Stefania". Ukraińcy zdobyli łącznie 631 punktów i odnieśli zwycięstwo dzięki głosowaniu publiczności. Drugie miejsce zajął Sam Ryder z Wielkiej Brytanii, wykonawca piosenki "Space Man". Trzecia była reprezentantka Hiszpanii Chanel. Krystian Ochman zajął 12. miejsce.
Tegoroczny finał 66. Konkursu Piosenki Eurowizji obejrzało w TVP1 i TVP Polonia 3,77 mln widzów, o 2,29 mln osób więcej niż zeszłoroczny finał - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. TVP podała, że występ polskiego reprezentanta - Krystiana Ochmana - śledziło 4,5 mln osób.











