Amica „orłem eksportu”

Amica, lider branży AGD, została nagrodzone podczas tegorocznej konferencji Regionalne Orły Eksportu. Firma z Wielkopolski uzyskała wyróżnienie w dwóch kategoriach:  innowacyjny produkt eksportowy oraz najdynamiczniejszy eksporter.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

65% obrotów spółki Amica przypada na rynki zagraniczne, stąd też wysokie, szóste miejsce w rankingu „Najwięksi eksporterzy w województwie wielkopolskim”, przygotowanym przez Rzeczpospolitą. – Mając 17,6% udziałów jesteśmy liderem na rynku polskim. Stawiamy jednak także na eksport, który konsekwentnie rozwijamy. Dowodzą temu liczby. W ciągu ostatnich pięciu lat zanotowaliśmy 92% wzrost z tytułu sprzedaży produktów i towarów – mówi Andrzej Sas, Wiceprezes Zarządu Amica.

Najdynamiczniejszy eksporter

Amica od lat skutecznie dywersyfikuje kierunki sprzedaży. Efekt – aż 65% obrotów spółki przypada na rynki zagraniczne. Dziś sprzęty marki Amica dostępne są w ponad 50 krajach. Do niedawna była to głównie Rosja, ale Amice udało się skutecznie rozwinąć sprzedaż w Europie Zachodniej. W 2015 r. zrealizowała dwa przejęcia poza Polską.

Innowacyjny produkt eksportowy

Amica została także nagrodzona w kategorii innowacyjny produkt eksportowy za ekskluzywną linię sprzętu AGD – Amica IN. Amica IN to połączenie nowoczesnego designu oraz funkcjonalnej technologii. Linia, której sercem jest piekarnik, dostępna jest w trzech, kolorach: pure white, black magic oraz manhattan beige. Po sukcesie na polskim rynku, Amica planuje wprowadzić do szerszej dystrybucji nowoczesną linię sprzętów do zabudowy.

Regionalne Orły Eksportu

Regionalne Orły Eksportu to ogólnopolski cykl wydarzeń organizowany przez "Rzeczpospolitą, który ma na celu promocję eksportu i tematów z nim związanych, poprzez omówienie najciekawszych kierunków zbytu, wskazanie sektorów z największym potencjałem eksportowym oraz wyłonienie i nagrodzenie regionalnych liderów eksportu. Konkurs jest częścią Programu Rozwoju Eksportu - inicjatywy Banku Zachodniego WBK, realizowanej m.in. we współpracy z Crido Taxand.

Konferencje odbywają się w 12 miastach Polsce: Bydgoszczy, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Warszawie, Lublinie oraz Białymstoku. Podczas spotkań przyznawane są nagrody dla liderów w poszczególnych województwach w kategoriach: najlepszy eksporter, najdynamiczniejszy eksporter, eksportowy produkt, innowacyjny produkt oraz osobowość eksportu.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą