„And the Oscar goes to …” - czyli jak wykorzystać potencjał aktualnych wydarzeń

Oscary, podobnie jak inne specjalne wydarzenia, mogą stać się pretekstem lub inspiracją do niestandardowych działań dla Klienta. Dlatego warto śledzić aktualności i błyskawicznie na nie reagować. Poniższe case study doskonale ilustruje, jak dzięki prostym, lecz dobrze ukierunkowanym zabiegom zwiększyć widoczność marki w Internecie.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Agencja marketingowa: Timgu Ltd.

Klient: Visitdenmark.com

VisitDenmark jest oficjalną narodową organizacją turystyczną, której zadaniem jest promocja Danii jako atrakcyjnego miejsca i celu podróży turystycznych. To wirtualny przewodnik po Danii, popularnych miejscach, lokalnych atrakcjach i zabytkach z ofertą noclegową i możliwością rezerwacji on-line. Agencja Timgu prowadziła wcześniej szereg kampanii w Internecie dla VisitDenmark w Wielkiej Brytanii, jednak były to działania według określonych wskazówek i uzgodnionych schematów. „Oscary” były pierwszą spontaniczną „akcją” dla Klienta nawiązująca do najnowszych wiadomości.

Miejsce: Wielka Brytania

Czas trwania: Reklamy były wyświetlane przez niecałe 2 dni, a dokładnie 38 godzin.

Koncepcja

Celem kampanii było zbudowanie świadomości duńskiego sukcesu w ciekawy sposób, wykorzystując aktualne wydarzenie, a także zainteresowanie Danią i zachęcenie Brytyjczyków do odwiedzenia tego kraju.

 Realizacja

W 2011 roku duńska reżyserka, Susanne Bier otrzymała Oscara za film „W lepszym świecie” w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny. Postanowiliśmy wykorzystać ten sukces. Pomysł kampanii powstał zaledwie w pół godziny, stworzenie reklam – kolejne pół. Potem tylko akceptacja Klienta i do dzieła … Dwie godziny po ogłoszeniu nagrodzonych przez Akademię Filmową, reklamy naszego Klienta - VisitDenmark.com umieściliśmy na witrynach z wiadomościami o tym wydarzeniu. Obok informacji o sukcesie duńskiego filmu, widoczne były reklamy VisitDenmark zachęcające do odwiedzenia tego kraju. W kampanii wykorzystaliśmy reklamy typu AdSense za pośrednictwem Google Display Network. Były to reklamy typu display, zarówno tekstowe jak i graficzne czyli bannery. Pojawiły się na ok. 20 000 stron internetowych w Wielkiej Brytanii, w popularnych serwisach tematycznych, takich jak: The Guardian, Sky, Mirror, The Independent, Marie Claire, London Evening Standard. Jest to doskonałe narzędzie do tworzenia kampanii zasięgowych w celu zbudowania wizerunku firmy i zwiększenia oglądalności strony www przy jednoczesnym bardzo atrakcyjnym koszcie, który w tym przypadku wyniósł £350.

Efekty

Dzięki umiejętności szybkiej reakcji, nasz klient zyskał ogromną liczbę wyświetleń. W ciągu niecałych dwóch dni reklamę VisitDenmark zobaczyło 11 mln osób, 450 z nich kliknęło w tekst lub grafikę i weszło na stronę naszego Klienta. Kolejnym efektem kampanii była liczba organicznych wejść na stronę. Bezpośrednio po „akcji”, witrynę VisitDenmark.com odwiedziło 2500 osób, które wcześniej widziały reklamy, wpisując jej nazwę w wyszukiwarce Google. Po 38 godzinach od zakończenia Oscarowej gali, szum w mediach ucichł, zatem po tym czasie wycofaliśmy część reklam, które nie były już efektywne. Od tamtego czasu zrealizowaliśmy kilka tego typu kampanii dla tego i innych klientów z równie ciekawymi wynikami.

Autor

Alexander Kahn, Duńczyk pracujący w Londynie, założyciel i CEO międzynarodowej agencji marketingu międzynarodowego Timgu Ltd, były pracownik firmy Google, specjalizujący się w optymalizacji stron internetowych, SEM, SEO oraz marketingu mobilnym. Pierwszą firmę technologiczną założył w wieku 14 lat, kolejną w wieku 23 lat po odejściu z Google, trzecią w wieku lat 25, wszystkie projekty odniosły sukces.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu