Ankietka.pl kupiła portal webankieta.pl

Nasza marka przypadła do gustu użytkownikom i stała się synonimem kategorii jak adidasy - mówi Marcin Skowronek, Product & Financial Director Ankietka.plW końcu działamy na rynku narzędzi do przeprowadzania badań on-line już ponad 6 lat - dodaje. Zespół z Warszawy ma też godne podziwu plany na przyszłość. O nich poniżej.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Za nieujawnioną kwotę właściciele Ankietka.pl kupili serwis webankieta.pl wraz z klientami i zobowiązaniami wobec tychże klientów. Webankietę prawie dwa lata temu przejęło Wydawnictwo FORUM, które w zeszłym miesiącu odsprzedało je właścicielom Ankietka.pl. Jak doszło do transakcji?

Kilka lat temu, na Bootstrapie przy ul.Chłodnej w Warszawie poznaliśmy założyciela Webankiety. Gdy chcieliśmy się z nim zapoznać i wymienić doświadczeniami na temat prowadzenia takiego biznesu, zostaliśmy potraktowani “z góry” - mówi Marcin Racino,szef i jeden z pomysłodawców Ankietka.pl. Powiedzieliśmy sobie wtedy, oczywiście żartobliwie, że kiedyś i tak przejmiemy ten serwis.

Po czterech latach od tamtego wydarzenia zapowiedzi zostały spełnione. Ówczesny właściciel webankiety.pl, Wydawnictwo FORUM z Poznania, nie do końca było zadowolone z kupna platformy i z tego, że nie udało się uzyskać efektu synergii pomiędzy Webankietą, a pozostałymi produktami z portfela wydawnictwa. Postanowiło sprzedać interes komuś innemu. Zarząd wydawnictwa złożył propozycję zespołowi ankietka.pl. Kiedy dostaliśmy zaproszenie do rozmów i przeanalizowaliśmy wyniki finansowe, zdecydowaliśmy, że warto zainwestować - dodaje Racino.

Od momentu pierwszego kontaktu do podpisania finalnej umowy upłynęły trzy miesiące. Dlaczego zespół postanowił kupić konkurencyjny serwis? Po pierwsze dla zwiększenia swojego zasięgu oraz dla zdobycia wiedzy o klientach dawnej konkurencji. Będziemy rozmawiać z klientami dlaczego wybrali właśnie webankietę, a nie Ankietkę. Nieczęsto zdarza się możliwość przeprowadzenia takich wywiadów z klientami konkurencji - mówi Marcin Skowronek. Zapowiada też, że na przejęciu jednego serwisu się nie skończy. Ta akwizycja to nie jedyny pomysł na przyszłość naszej firmy. Inwestujemy bardzo dużo w rozwój nowych obszarów kompetencji - dodaje Skowronek. Rozmówca wspomniał też, że ich głównym celem jest przejęcie 50% rynku ankiet internetowych.

Zespół Ankietka.pl niedawno uruchomił też agencję badawczą, która przeprowadziła już kilka dużych projektów, a także własny panel, który pozwoli świadczyć usługi pozyskiwania respondentów do badań. Swoje plany na przyszłość wiąże również z wyjściem na zagraniczne rynki. We wrześniu uruchamiamy czeską wersję, a następnie przyjdzie pora na wersję słowacką, potem węgierską - mówi Piotr Sadowski, Technology & Key Account Director Ankietka.pl.Dużo się dzieję i nie zamierzamy zwalniać - dodaje Sadowski.

Startup powstał w 2006 roku. Dotychczas przeprowadził 122 114 ankiet, w których udział wzięło blisko 4 500 000 respondentów. Zespół liczy 13 osób i projekt rozwija w Warszawie. Czy uda im się spełnić cel jakim jest połowa rynku internetowych ankiet? Trzymamy za to kciuki.

Więcej na: http://mamstartup.pl/aktualnosci/4490/ankietka-pl-chcemy-przejac-50-rynku-internetowych-ankiet

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"