Answear chce pozyskać do 29 mln zł ze sprzedaży akcji. Celem rozwój marki PRM

Spółka e-commerce’owa Answear zamierza przeprowadzić emisję do 1 mln swoich akcji serii L, w cenie maksymalnie 29 zł za sztukę. Firma chce pozyskać środki na rozwój przejętej w br. marki PRM.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Answear chce pozyskać do 29 mln zł ze sprzedaży akcji. Celem rozwój marki PRM

W poniedziałek walne zgromadzenie Answear zdecydowało o podwyższeniu kapitału zakładowego w drodze emisji do 1 mln akcji serii L z wyłączeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Cena emisyjna zostanie ustalona w oparciu o wyniki procesu budowania księgi popytu, przy czym maksymalna jej wysokość nie przekroczy 29 zł za akcję.

Pieniądze z nowych akcji na rozwój PRM

Wcześniej Answear informował, że środki z emisji nowych akcji mają być przeznaczone na rozwój marki PRM, w tym w szczególności na powiększenie oferty produktowej, otwarcie i rozwój działalności na nowych rynkach oraz wydatki marketingowe związane z pozyskaniem nowych klientów oraz rebrandingiem.

Marki Sneakerstudio i PRM, sprzedające m.in. obuwie i odzież luksusową, zostały przejęte przez Answear wiosną br. Spółka zapłaciła za nie swoimi akcjami nowej emisji o wartości maksymalnie 18,85 mln zł.

Obecnie kapitał Answear składa się z 17,84 mln akcji. Największymi inwestorami są Forum X FIZ (ma 57,73 proc. walorów) i MCI.Private Ventures FIZ (24,12 proc.).

W poniedziałek na koniec sesji za akcję Answear płacono 30,30 zł, co daje kapitalizację w wysokości 540,7 mln zł. Od początku stycznia kurs spółki urósł o 13 proc., a przez ostatnie 12 miesięcy - o 51 proc.

grafika

Answear będzie dalej motywować menedżerów

Walne zgromadzenie Answear zdecydowało także w sprawie przyjęcia nowego programu motywacyjnego dla członków zarządu, kluczowych menadżerów oraz pracowników i współpracowników spółki.

W związku z realizacją programu motywacyjnego spółka będzie mogła zaoferować uprawnionym osobom do 160 tys. nowych akcji po 1 lipca 2025 r., przy czym liczba nowych akcji, która zostanie zaoferowana zależy od wartości EBITDA za 2023 r.

Z uchwały wynika, że Answear będzie uprawniony do zaoferowania maksymalnej liczby nowych akcji w przypadku osiągnięcia przez spółkę co najmniej 80 mln zł wyniku EBITDA za 2023 r.

W drugim kwartale br. firma osiągnęła 285,27 mln zł przychodów sprzedażowych i 11,43 mln zł zysku netto, wobec 197,52 mln zł wpływów i 7,21 mln zł zysku netto rok wcześniej. Należąca do niej platforma e-commerce z odzieżą działa obecnie 11 krajach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych