W 2017 roku użytkownicy App Store i Google Play wydali na aplikacje ponad 58 mld dolarów

58,6 miliarda dolarów to kwota przychodów jakie w 2017 roku osiągnęli producenci aplikacji oferowanych na platformach App Store oraz Google Play - wynika z danych firmy Sensor Tower. Więcej pieniędzy wydali w ciągu roku użytkownicy App Store, Google Play przoduje w liczbie ściągniętych aplikacji, wśród których dominują mobilne gry.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
W 2017 roku użytkownicy App Store i Google Play wydali na aplikacje ponad 58 mld dolarów

Ujawniona przez Sensor Tower kwota 58,6 mld dol. przychodów w App Store i Google Play obejmuje zakup aplikacji, opłaty subskrypcyjne oraz zakupy dokonywane wewnątrz aplikacji (np. gier). Oznacza ona także wzrost o 35 proc. rok do roku.

Użytkownicy App Store w ub.r. wydali na aplikacje 38,5 mld dol. (wzrost o 34,7 proc.), natomiast przychody deweloperów funkcjonujących w Google Play osiągnęły poziom 20,1 mld dol. (wzrost o 34,2 proc.).

grafika

Inaczej przedstawiają się statystyki dotyczące liczby ściągniętych aplikacji, gdzie wyraźną przewagę ma Google Play. W ub.r. ogólna liczba ściągniętych programów wyniosła 91,5 mld, co oznacza wzrost rok do roku o 13,5 proc. 64 mld aplikacji ściągnięto z Google Play, natomiast z App Store - 28 mld.

grafika

Wśród aplikacji dostępnych na platformach App Store i Google Play najpopularniejszą kategorią są gry. W ub.r. przychody z tego segmentu osiągnęły poziom 48,3 mld dol. stanowiąc 82 proc. wszystkich wydatków użytkowników przeznaczonych na programy. Większe przychody (30 mld dol.) osiągnęli deweloperzy w App Store, z kolei 18 mld to kwota osiągnięta przez wydawców w Google Play.

grafika

W ub.r. użytkownicy App Store i Google Play ściągnęli do swoich urządzeń 35,5 mld mobilnych gier – o 17,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem w tej kategorii jest Google Play, z którego ściągnięto 27,2 mld gier, podczas gdy App Store zanotował wynik na poziomie 8,3 mld.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele