Nowy cennik w App Store będzie obowiązywać od 5 października - poinformował Apple na blogu. Z podwyżek wyłączone są autoodnawialne subskrypcje.
Ceny w App Store mają pójść w górę o około 20 proc. Przykładowo w strefie euro aplikacje kosztujące dotychczas 99 eurocentów, od października będą miały cenę 1,09 euro, a te z ceną 9,99 euro za niebwem podrożeją do 11,99 euro.
Wśród krajów dotkniętych podwyżkami znalazła się Polska, Korea Południowa, Japonia, Wietnam, Chile, Malezja, Portugalia, Niemcy czy Hiszpania.
Podwyżka najprawdopodobniej spowodowana jest słabym kursem walut lokalnych (w tym również euro) względem dolara.
App Store, obok Google Play należy obecnie do dwóch największych platform internetowych pozwalających na zakup aplikacji przeznaczonych dla użytkowników urządzeń Apple, takich jak iPhone czy iPad. Według danych Sensor Tower, w pierwszym kwartale 2022 r. z App Store ściągnięto 8,5 mld kopii programów i gier. Jednak pod względem wydatków na te aplikacje Apple pokonał po raz kolejny Google Play osiągając poziom 21,8 mld dol.

W zeszłym kwartale finansowym Apple przy wzroście przychodów sprzedażowych o 1,9 proc. do 82,96 mld dolarów zanotowało spadek zysku netto z 21,74 do 19,44 mld dolarów. Zmalały wpływy ze sprzedaży Maców, iPadów oraz sprzętu wearable i akcesoriów.











