Apple, Google i Coca-Cola najcenniejszymi markami na świecie (Top 100)

Apple, Google i Coca-Cola to trzy najbardziej wartościowe marki 2015 roku według rankingu opublikowanego przez Interbrand. Skład na podium nie zmienił się od ubiegłorocznego zestawienia, na liście pojawiło się natomiast kilka nowych brandów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Apple, Google i Coca-Cola najcenniejszymi markami na świecie (Top 100)

W porównaniu z ub.r. szczyt zestawienia Internbrand nie uległ zmianie. Najcenniejszą marką br. pozostaje Apple, którego wartość ocenia się obecnie na 170,2 mld dol. - oznacza to wzrost wartości marki o 43 proc. rok do roku. Miejsce na podium obronił też Google (wartość 120,3 mld dol., więcej o 12 proc.), a także Coca-Cola wyceniana na 78,4 mld dol. przy spadku wartości na poziomie 4 proc.

W pierwszej dziesiątce znalazły się także Microsoft, IBM, Toyota, Samsung i Amazon, który po raz pierwszy znalazł się w czołówce zestawienia z wynikiem 37,9 mld dol.

W tegorocznym rankingu Interbrand znalazło się pięć nowych marek: Lego (82 miejsce), PayPal (97), MINI (98), Moët & Chandon (99) oraz Lenovo (100). Ta ostatnia firma jest drugim przedstawicielem rynku chińskiego w zestawieniu - wcześniej na liście w ub.r. pojawił się koncern Huawei.

Najliczniej na liście Interbrand 2015 reprezentowane są firmy motoryzacyjne oraz technologiczne, które okupują wspólnie 28 pozycji. Z kolei marki z segmentu nowych technologii stanowią 33,6 proc. całości zestawienia.

grafika

Interbrand podkreśla, że na wartość konkretnej marki mają wpływ trzy najważniejsze czynniki: kondycja finansowa, znaczenie marki dla wyborów dokonywanych przez konsumentów, a także jej zdolność do kształtowania cen na rynku. Kryteria te są zgodne z metodologią stosowaną przez Międzynarodową Organizację Standaryzacji.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele