Apple wprowadza subskrypcje do App Store

Apple udostępniło nową usługę subskrypcyjną wszystkim wydawcom aplikacji opartych na treściach, takich jak magazyny, gazety, wideo i muzyka.

km
km
Udostępnij artykuł:

To ta sama usługa, którą firma z Cupertino wprowadziła razem z pojawieniem się w jej sklepie cyfrowej gazety na iPada "The Daily", autorstwa koncernu News Corp. (więcej na ten temat).

Apple podaje, że kupowane w App Store subskrypcje będą sprzedawane z użyciem tego samego systemu bilingowego, który jest wykorzystywany w sklepie do kupowania pojedynczych aplikacji i zakupów w samych aplikacjach.

Wydawcy sami będą ustalać ceny i okres subskrypcji (tygodniowy, miesięczny, dwumiesięczny, kwartalny, półroczny lub roczny). Użytkownicy za pomocą jednego kliknięcia będą decydować się na jedną z opcji, po czym automatycznie pobrana zostanie od nich stosowna opłata. Zarządzać wszystkimi swoimi subskrypcjami, w tym anulować ich automatyczne przedłużenie, będą oni mogli na stronie własnego konta.

Apple poinformowało, że będzie zatrzymywać 30 proc. przychodu z dokonywanych przez użytkowników płatności. "Nasza filozofia jest prosta - gdy Apple przyciąga nowego subskrybenta do aplikacji, zarabia 30 proc.; gdy wydawca przyciąga obecnego lub nowego subskrybenta do aplikacji, to on zarabia 100 proc., a Apple nic. Wymagamy, aby w przypadku gdy wydawca oferuje subskrypcję poza aplikacją, taką samą lub lepszą ofertę umieścił w samej aplikacji, tak aby użytkownik mógł łatwo dokonać subskrypcji za pomocą jednego kliknięcia bezpośrednio w aplikacji. Naszym zdaniem ta innowacyjna usługa zapewni wydawcom nową możliwość rozszerzenia cyfrowego dostępu do ich treści na iPada, iPoda touch i iPhone'a, zachwycając zarówno nowych jak i obecnych subskrybentów" - stwierdził Steve Jobs, dyrektor wykonawczy Apple.

Wydawcy korzystający z usługi Apple będą mogli też stosować inne metody zachęcania użytkowników poza aplikacją. Przykładowo będą oni mogli sprzedawać subskrypcje na własnych stronach internetowych albo umożliwiać bezpłatny dostęp obecnym subskrybentom. W takim przypadku nie będzie dochodziło do podziału przychodu z Apple ani wymiany informacji na temat użytkowników.

Wydawcy będą mieli za to obowiązek umieszczenia w aplikacji własnej procedury identyfikacyjnej dla subskrybentów, którzy zarejestrowali się poza aplikacją. Jeśli wydawca zdecyduje się na sprzedawanie subskrypcji oddzielnie poza aplikacją, taką samą ofertę - w takiej samej lub niższej cenie - będzie musiał udostępnić również klientom chcącym z niej skorzystać wewnątrz aplikacji.

Poza tym wydawcy nie będą już mogli umieszczać w swoich aplikacjach linków (np. do stron internetowych), pozwalających użytkownikom na kupowanie treści lub subskrypcji poza aplikacjami.

Obecnie w Apple app Store znajduje się ponad 350 tys. aplikacji, w tym ponad 60 tys. stworzonych specjalnie na tablet iPad.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele