W kampanii Federacji Polskich Banków Żywności wykorzystywane są dwa spoty z udziałem Artura Barcisia. W pierwszym aktor prezentuje poszczególne projekty realizowane przez federację, a w drugim wciela się w rolę… 1 proc. podatku. Wizerunek Barcisia znajduje się również na layoutach prasowych.
Celem akcji – prowadzonej pod hasłem „Nie zmarnuj swojego 1 proc.” – jest zachęcanie odbiorców do przekazania 1 proc. podatku na rzecz Banków Żywności. Kampania obejmuje telewizję (TV Puls), prasę („Rzeczpospolita”, „Tele Tydzień”, „Kurier TV”, dodatki do „Dziennika Gazety Prawnej” i „Gazety Wyborczej”, „Forum”, „Polityka”, „Detal Dziś”), internet oraz out of home (ekrany w supermarketach Carrefour oraz Piotr i Paweł, a także w warszawskim metrze).
Reklamy na potrzeby akcji przygotowały agencja RoToCo i studio filmowe Odeon, natomiast pozyskaniem i zakupem mediów Federacja Polskich Banków Żywności zajęła się we własnym zakresie. Kampania potrwa do końca kwietnia.












