Nowy serwis TVP1 „19.30” wygrywa z „Faktami” i „Wydarzeniami”

Pierwsze sześć wydań nowego serwisu informacyjnego „19.30” w TVP1 i TVP Polonia obejrzało średnio 2,74 mln widzów. Dziennik ma wyraźnie więcej widzów, niż konkurencyjne „Fakty” i „Wydarzenia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Nowy serwis TVP1 „19.30” wygrywa z „Faktami” i „Wydarzeniami”
Marek Czyż, gospodarz pierwszegom wydania „19.30”; fot. TVP

Od czwartku, 21 grudnia br. codziennie o godz. 19.30 Telewizja Polska emituje nowy serwis informacyjny, który zastąpił „Wiadomości”. To audycja o tytule „19.30”, którą w dniu debiutu poprowadził Marek Czyż. Dziennik oglądać można równocześnie w TVP1, TVP Polonia i TVP Info. 

Średnia widownia serwisu w TVP1 i TVP Polonia do 26 grudnia wyniosła 2,74 mln osób. Przełożyło się to na 22,69 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 20,25 proc. w grupie 16-49 oraz 20,78 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement , do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

W TVP1 dziennik publicznego nadawcy śledzi średnio 2,47 mln widzów (odpowiednio 20,38 proc., 18,34 proc. i 18,74 proc. udziału). W TVP Polonia jest to 270 tys. osób (2,31 proc., 1,91 proc. i 2,04 proc.). Z kolei w TVP Info audycja generuje dotychczas zerową widownię (Nielsen po wyłączeniu sygnału TVP Info przestał zliczać widownię stacji).

grafika

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/19-30-tvp1-ziennikarze-redakcja-agnieszka-zelek-bartlomiej-feretycki-anna-waskiewicz,7169451330754177a ##

Dotychczas zdecydowanie najwyższą widownię serwis „19.30” zanotował 21 grudnia, czyli w dniu debiutu. Tego dnia dziennik śledziło 4,29 mln osób. Przełożyło się to na 34,29 proc. udziału stacji w 4+, 33,04 proc. w 16-49 oraz 32,98 proc. w 16-59.

grafika

2,35 mln widzów „Faktów”, 1,95 mln - „Wydarzeń”

Średnia oglądalność konkurencyjnych „Faktów” pokazywanych w okresie od 21 do 26 grudnia br. w TVN i TVN24 BiS (o 19.00) wyniosła 2,35 mln widzów (odpowiednio 20,11 proc., 19,22 proc. i 18,96 proc. udziału). Z kolei „Wydarzenia” wyemitowane o 18.50 w Polsacie, Polsacie News i Wydarzeniach24 w badanym okresie śledziło 1,95 mln osób (17,12 proc., 16,89 proc. i 16,64 proc.).

grafika

Szefem redakcji „19.30” jest Paweł Płuska, poprzednio przez wiele lat związany z „Faktami” TVN. W zespole gospodarzy dziennika znajdują się Marek Czyż, Joanna Dunikowska-Paź i Zbigniew Łuczyński.

Koniec TVP Info, TVP3 i TVP World oraz „Wiadomości”, „Teleexpressu” i „Panoramy”

Jednocześnie minister powołał nowe rady nadzorcze tych spółek, które z kolei powołały nowe zarządy. Nowym przewodniczącym rady nadzorczej TVP został Piotr Zemła a jego zastępcą - Maciej Taborowski. Z kolei na stanowisko prezesa powołany został były szef TAI Tomasz Sygut, który zastąpił Mateusza Matyszkowicza.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/donald-tusk-zmiany-telewizja-polska-3-mld-zl ##

Nowe szefostwo Telewizji Polskiej tego samego dnia doprowadziło do przerwania nadawania kanałów TVP Info, TVP3 (kanał wznowił nadawanie we wtorek) i TVP World (w miejscu stacji pojawiły się sygnały TVP1, TVP2 i TVP Kultura oraz inne audycje, m.in. serial „Ranczo”), publiczny nadawca nie pokazał również „Wiadomości” (wydań o 12.00, 15.00 i 19.30), „Teleexpressu” i „Panoramy”. O godz. 19.30 widzów TVP1, TVP Info i TVP Polonia powitał Marek Czyż, który w krótkim oświadczeniu poinformował, że w czwartek TVP rozpocznie emisję „Wiadomości” w nowej odsłonie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-piotr-bukowski-damian-wilczynski-daniel-chalinski-panorama-tvp-info,7169451740166273a ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style