SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

25 lat ABSOLUT VODKA

20 kwietnia 2004 roku minęło 25 lat, od kiedy ABSOLUT VODKA zadebiutowała na rynku amerykańskim

Pierwsza butelka ABSOLUT VODKA została sprzedana w Bostonie w 1979 roku. Do dziś wytwórnię w hus opuścił miliard butelek, które sprzedano w 126. krajach.

ABSOLUT VODKA weszła na rynek w 1979 roku, w sto lat po tym, jak Lars Olsson Smith wyprodukował jej poprzedniczkę - Absolut Rent Brännvin (Absolutnie Czysta Wódka). Zaledwie rok później w Stanach Zjednoczonych sprzedano 1.1 miliona litrów ABSOLUT VODKA. Każda butelka pochodzi z tego samego źródła destylarni w hus na południu Szwecji. Przez pierwsze sześć lat sprzedawano 10 milionów litrów ABSOLUT VODKA rocznie.

Sukces nie był jednak pewny. Wielu wyrażało swe wątpliwości dotyczące powodzenia szwedzkiej wódki, szczególnie ze względu na jej wyjątkową butelkę z przejrzystego szkła, na której nie było żadnej etykiety. Butelki te były niemal niewidoczne na sklepowych półkach. Nawet w samym hus panowała niepewność co do tego, jak produkt zostanie przyjęty. Aby uniknąć zbyt dużego ryzyka, sprzedaż zaczęto od niewielkiej skali. Butelki były napełniane ręcznie i każda z osobna była owijana w bibułę przed zapakowaniem do skrzynek i wysyłką do Stanów.

Koncepcja marketingowa opracowana dla ABSOLUT VODKA od samego początku zrywała z konwencjami, ponieważ działania marketingowe koncentrowały się wyłącznie na butelce. Pierwsza reklama - ABSOLUT PERFECTION została opublikowana w 1980 roku. Kampania reklamowa ABSOLUT wciąż opiera się na tym samym pomyśle i zdobyła już 350 nagród na całym świecie. Współpraca z takimi artystami, jak Andy Warhol, Keith Haring, Damien Hirst oraz z projektantami mody, wśród których znalazły się takie nazwiska, jak Gianni Versace, Jean-Paul Gaultier i David Cameron, spotkała się z uznaniem. W 1993 roku ABSOLUT VODKA znalazła się wśród trzech oryginalnych marek wprowadzonych do Amerykańskiego Reklamowego Panteonu Sławy - American Advertising Hall of Fame.

Jedną z głównych zasad jest to, że ABSOLUT powinien ciągle zadziwiać konsumentów dotyczy to zarówno samego produktu jak i marketingu. W zeszłym tygodniu wprowadziliśmy na rynek kanadyjski ABSOLUT CUT, nową generację drinków. W marcu przedstawiliśmy nowego członka rodziny ABSOLUT Level wódkę z segmentu super - premium mówi Bengt Baron, prezes V&S Absolut Spirits.

16 marca o 10:30 rano umieszczono złotą nakrętkę na miliardowej butelce ABSOLUT VODKA. 20 kwietnia butelka dotrze do Nowego Jorku, gdzie zostanie dołączona do kolekcji sztuki ABSOLUT ART. W przyszłości butelka będzie pokazywana na wybranych imprezach ABSOLUT.

Wystawa ABSOLUT 25 zostanie otwarta 17 czerwca w Aoseum, centrum kultury i sztuki w hus, kilka kroków od destylarni, w której produkowana jest wódka. Wystawa będzie podsumowaniem 25 lat, jakie upłynęły od czasu, gdy pierwsza butelka opuściła wytwórnię w 1979 roku. Ukaże historię marki ABSOLUT, surowce, ludzi związanych z marką, techniki produkcyjne i marketingowe.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 25 lat ABSOLUT VODKA

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl