97 proc. polskich internautów korzysta z poczty e-mail, 70 proc. codziennie

Poczta e-mailowa jest najczęściej wybieraną formą komunikacji w sieci. Korzystanie z niej deklaruje 97 proc. polskich internautów, a 70 proc. spośród nich robi to przynajmniej raz dziennie. Coraz więcej osób sprawdza e-maile w telefonie oraz tablecie - wynika z badania IIBR.

km
km
Udostępnij artykuł:

Poczta elektroniczna jest niezmiennie najchętniej wybieranym narzędziem do komunikacji w sieci: 97 proc. ankietowanych deklaruje korzystanie z e-maila.

Drugie miejsce na podium zajęły serwisy społecznościowe (84 proc.), a trzecie - komunikatory (74 proc.).

grafika

Wszystkie badane formy komunikacji internetowej zyskują na popularności wśród użytkowników telefonów. 75 proc. ankietowanych sprawdza pocztę elektroniczną w telefonie (69 proc. w 2013 r.), a niemal połowa z nich robi to codziennie (wzrost w stosunku do ubiegłorocznego badania o 9 pkt. proc.: z 37 proc. na 46 proc.). Serwisy społecznościowe zajmują obecnie drugą pozycję (63 proc.), natomiast trzecią - komunikatory (35 proc.).

grafika

Najczęściej z mobilnej poczty korzystają właściciele iPhone’ów (79 proc. - codziennie), mieszkańcy miast powyżej 500 tys. (57 proc. - każdego dnia), osoby w wieku 25-44 lata (52 proc. - codziennie) i z wykształceniem wyższym (51 proc. - codziennie).

W ciągu roku niemal podwoiła się (wzrost z 9 proc. do 17 proc.) liczba internautów korzystających z poczty e-mail za pomocą tabletu. Najczęściej są to osoby w wieku 35-44 lata (22 proc.), z wyższym wykształceniem (18 proc.) oraz mieszkańcy największych miast (21 proc.).

grafika

Niemal 1/4 internautów (24 proc.) ma tylko jedno konto e-mailowe, a ponad 1/3 (35 proc.) - dwa. Użytkowników posiadających więcej niż 6 kont e-mailowych jest 2 proc.

grafika

Badanie zostało zrealizowane przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski w dniach 17-31 marca 2014 r. na grupie internautów w wieku 15 lat i więcej. W ramach badania zebrano 2000 wypełnionych ankiet. Dane zostały doważone pod względem płci i wieku, tak aby były reprezentatywne dla ogółu internautów w Polsce (ważenie do danych SMG/KRC-Omnibus).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza