ABI: do 2015 r. ponad 60 proc. komórek z przeglądarką internetu

W 2015 roku w przeglądarki internetu ma być wyposażonych 3,8 miliarda będących w użyciu telefonów komórkowych.

km
km
Udostępnij artykuł:

To będzie oznaczało, że odsetek tego typu urządzeń wzrośnie w porównaniu ze stanem na dzień dzisiejszy dwukrotnie, do ponad 60 proc. - prognozuje firma badawcza ABI Research.

Mark Beccue, analityk ABI, stwierdził że mobilne przeglądarki ewoluują w dwie strony. Pierwsza z nich to wysoce zaawansowane aplikacje, określane przez firmę badawczą pełnymi przeglądarkami internetu, które będą znajdować się we wszystkich smartfonach i coraz większej liczbie prostszych urządzeń. Można je w nich umieszczać ze względu na szybkie procesory, dużą pamięć oraz odpowiedni rozmiar ekranu i rozdzielczość.

Równolegle istnieje też rodzina przeglądarek takich jak Opera Mini, które oparte są na proxy. Tego typu aplikacje przenoszą przetwarzanie danych z telefonu na pobliski serwer, dzięki czemu mogą one działać na tańszych procesorach i wymagają niewiele pamięci. To oznacza jednocześnie, że takie przeglądarki mogą być instalowane na najtańszych telefonach.

ABI Research prognozuje, że w 2012 roku pełne przeglądarki internetu wyprzedzą aplikacje oparte na proxy pod względem liczby będących w użyciu telefonów, na których będą zainstalowane.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu