W Polsce od kilkunastu dni trwają protesty po wyroku Trybunału Konstytucyjnego, który uznał aborcję z przesłanki ciężkich lub nieodwracalnych wad płodu za niezgodną z konstytucją. W relacjach dostępnych w mediach widać, że w strajkach bierze udział bardzo dużo młodych osób - nastolatków czy studentów. Komentarzy podkreślają, że tak szerokie zaangażowanie młodzieży w protesty społeczne widać po raz pierwszy od kilku, a nawet kilkunastu lat.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/strajk-kobiet-aborcja-fala-protestow-oslabi-pozycje-kosciola-poza-kobietami-traci-takze-pokolenie-z ##

Gądecki o social mediach i VoD: "kulturowy marksizm"
O komentarz do tego zjawiska został poproszony przez Katolicką Agencję Informacyjną abp Stanisław Gądecki. Przewodniczący Episkopatu Polski na pytanie, jak kościół ma trafić dziś do młodych osób w Polsce, stwierdził, że "dzisiejsi młodzi dźwigają w sobie balast dzisiejszej kultury medialnej".
- Dzisiaj, w dobie drugiej rewolucji komunikacyjnej, niemalże każdy serial dla młodzieży na Netflixie zawiera promocję homoseksualizmu, hedonizmu i rozwiązłości. Przeciwnicy wykorzystują obficie kanały dystrybucji treści i formowania sumień, które są mało używane w Kościele - powiedział KAI abp Gądecki.
Arcybiskup uważa, że popularne wśród młodych osób platformy i aplikacje (Facebook, Instagram, Twiter, Youtube, Netflix), gry czy filmy są nośnikami kodu kulturowego, który został zdominowany przez "marksistów kulturowych, którzy konsekwentnie realizują program formowania posłusznego nowym ideom człowieka".

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/prawo-i-sprawiedliwosc-sondaze-mlodzi-wsciekli-kaczynski-zapomina-ze-oni-beda-rosli-w-sile ##
Zdaniem hierarchy, kościół powinien w wymienionych mediach prowadzić kampanię "promującą w sposób konsekwentny i nowoczesny życie jako najwyższą wartość".
Netflix latem zyskał tylko 2,2 mln subskrybentów
W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 24,9 proc. do 6,15 mld dolarów oraz 720 mln dolarów zysku netto. Liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln.
Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. przeglądarkową wersję Netfliksa odwiedziło 4,9 mln polskich internautów, wykonując 64 mln odsłon.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-ma-w-polsce-prawie-880-tysiecy-uzytkownikow-w-polowie-roku-ich-liczba-wzrosnie-do-997-tysiecy-imponujacy-wynik-dlaczego-netflix-jak-korzystac-ceny-oferta,7170522930787969a ##

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.











