Agora nie chce, by w rozmowach z zespołem „Gazety Wyborczej” dziennikarzom pomagali prawnicy. „Sami korzystają z kilku kancelarii”

Nie ma zgody ze strony zarządu Agory, by w negocjacjach z zespołem „Gazety Wyborczej” na temat wydzielenia tytułu do osobnej spółki, dziennikarzom pomagała kancelaria mecenasa Michała Wawrykowicza - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Tymczasem zarząd korzysta z pomocy kilku zewnętrznych kancelarii, uważamy, że to nie fair - mówi nam anonimowo osoba z redakcji. Agora komentuje: - To nasza kwestia wewnętrzna i organizacyjna.

Jacek Kowalski
Jacek Kowalski
Udostępnij artykuł:
Agora nie chce, by w rozmowach z zespołem „Gazety Wyborczej” dziennikarzom pomagali prawnicy. „Sami korzystają z kilku kancelarii”
Siedziba Agory, fot. materiały prasowe

Zarząd Agory toczy rozmowy z trzyosobową grupą projektową, składającą się z dziennikarzy „Gazety Wyborczej”. W jej skład weszli Joanna Mosiej-Sitek (liderka), Miłosz Malinowski i Piotr Stasiński - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.

Rozmowy skoncentrowane są na wydzieleniu „Gazety Wyborczej” do oddzielnej spółki, co miałoby zapobiec połączeniu pionów Agory i scaleniu „Gazety Wyborczej”, portalu Wyborcza.pl i Gazeta.pl. Skutkiem wyprowadzenia tytułu ze spółki „powinno być zwiększenie niezależności zespołu »Gazety Wyborczej« połączone z dodatkową odpowiedzialnością za wyniki finansowe i działania biznesowe” - informuje biuro prasowe spółki. 

Pomaga mec. Michał Wawrykiewicz

Rozmowy w roboczym zespole na temat wyodrębnienia „GW” trwają od połowy lipca, lecz - jak ustaliliśmy - pojawił się nieoczekiwany problem.

- Zarząd zaprotestował przeciwko temu, by w rozmowach pomagał nam mec. Michał Wawrykiewicz, związany z inicjatywą "Wolne Sądy". Chcieliśmy mieć takie wsparcie, gdyż nasi partnerzy w rozmowach (szefostwo spółki) korzystają podczas tych negocjacji z pomocy co najmniej kilku zewnętrznych kancelarii prawnych. Tym bardziej więc niezrozumiały jest dla nas ich opór przez zaangażowaniem mec. Wawrykiewicza - słyszymy od osoby z kręgów szefostwa „Gazety Wyborczej”.

Nasz informator podkreśla, że takie stanowisko zarządu „wpływa niekorzystnie na klimat rozmów”, nie wyklucza też czasowego ich zamrożenia. Nieoficjalnie wiemy, że sytuacja na linii redakcja - zarząd zaognia się. Dziennikarze ne chcą wypowiadać się, choćby i anonimowo, na temat konfliktu, gdyż obawiają się konsekwencji służbowych. - Agora szuka przecieków, chociaż oficjalnie nie mówi się o żadnych konsekwencjach, podejrzewamy, że będą takie wyciągali względem osób przekazujących informacje na temat negocjacji - informuje nas jeden z dziennikarzy tytułu.

Nina Graboś, dyrektor komunikacji korporacyjnej Agory, komentując sytuację opisywaną przez dziennikarzy „GW”, odpowiada: - Zarząd pracuje nad tym, aby jak najszybciej przystąpić do procesu analizy ewentualnego wydzielenia "Gazety Wyborczej" do oddzielnej spółki. To kwestia wewnętrzna i organizacyjna Agory i na tym etapie nie mamy nic do przekazania w tej sprawie.

Na początku czerwca br. zarząd Agory poinformował, że planuje zintegrowanie segmentu prasowego spółki (czyli: „Gazety Wyborczej” i portalu Wyborcza.pl) z pionem Gazeta.pl.  Chodzi o to, by utworzyć jeden obszar biznesowy Grupy Agora realizujący wspólny cel wzrostu subskrypcji cyfrowych oraz wpływów reklamowych ze wszystkich powierzchni serwisów internetowych Agory S.A.”

Od momentu zaostrzenia się konfliktu między „Gazetą Wyborczą” a zarządem Agory, treści z Wyborcza.pl nie pojawiają się już na portalu Gazeta.pl w dotychczasowym, dobrze widocznym miejscu, lecz znacznie niżej na stronie głównej. Skutkiem tego są już znacznie trudniejsze do zlokalizowania przez czytelnika. „GW” ruszyła też z kampanią, w której wyraźnie odcina się od Gazeta.pl, podkreślając: „Prawdziwa „Wyborcza” w internecie to „Wyborcza.pl”.

Ile zarabia "Gazeta Wyborcza"

Przychody Agory ze sprzedaży egzemplarzowej „Gazety Wyborczej” wyniosły w ub.r. 73 mln zł, a z subskrypcji cyfrowych - 32 mln zł - wynika z danych, do których dotarły Wirtualnemedia.pl. Spółka w przyszłym roku chce zarobić na papierowej „Wyborczej” 60 mln zł, a z prenumerat Wyborcza.pl - 70 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali