SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Akcją „#Dzień Pozytywnych Tweetów” na Twitterze zainteresowały się marki

W zeszły wtorek wielu polskich użytkowników Twittera brało udział w akcji #DzieńPozytywnychTweetów mającej przeciwstawić się zalewowi negatywnych, hejterskich wpisów. Do akcji przyłączyli się dziennikarze, politycy, a także marki, m.in. New Balance, Coca-Cola i Pepsi. - Będę ją powtarzał - zapewnia twórca akcji Mikołaj Nowak, new media manager w redakcji „Faktów” TVN.

Article

We wtorkowy poranek Mikołaj Nowak napisał na Twitterze: „Ogłaszam #DzieńPozytywnychTweetów! Mamy za dużo negatywnej energii na TT. Dołączajcie się :)”. Celem akcji było wrzucanie wpisów z pozytywnym przekazem oraz podpinanie do nich specjalnie utworzonego na ten cel hashtaga.

Twitterowicze zaczęli pisać w większości miłe komentarze z tym hashtagiem, wrzucali także zdjęcia i klipy wideo. - Planowanie ślubu i wesela to piękna sprawa. Czasami męcząca, ale piękna - stwierdził Michał Zgutka, inicjatorem „Cała Polska Czyta Dziennikarzom”. - Idę na koncert Rogera Watersa, co z tego, że w Multikinie na ekranie będzie ;) - cieszył się Tomasz Dereszyński, dziennikarz Agencji AIP. - Nie wiem jak ująć w tym trendzie #DzieńPozytywnychTweetów deficyt budżetowy na 2016 rok - żartowała Karolina Hytrek-Prosiecka z TVN24 Biznes i Świat. - 24 dni, 12 godzin, 5 minut do ciszy wyborczej - wyliczył Michał Kolanko z 300polityka.pl.

Hastagiem zainteresowali się również politycy. - Bardzo udana inauguracja roku akademickiego na @CP_SWPS - pierwszy Uniwersytet niepubl. Dobrego roku! - napisała Barbara Nowacka ze Zjednoczonej Lewicy. - Jestem pod wrażeniem poprawnej odmiany mojego nazwiska! Dzięki:) To nie zdarza się codziennie;) - żartowała posłanka PO Agnieszka Pomaska. - Przyłączamy się i przekazujemy dużo pozytywnych emocji od naszych dyplomatów i pracowników:) - napisała Ambasada Stanów Zjednoczonych w Warszawie. Z kolei były publicysta tygodnika „Do Rzeczy” Marek Magierowski podpiął pod hashtag link do swojego pożegnania z redakcją - od października zaczął pracę w Kancelarii Prezydenta.

Do akcji przyłączyły się marki obecne na Twitterze. New Balance poinformował, że w tym dniu udziela 15-procentowego rabatu na zakupy w sklepie internetowym, natomiast One System przyznawało rabat 40 proc. na produkty marki Dell, której jest partnerem. Coca-Cola przygotowała grafikę z etykietą na butelkę, na której widniało hasło akcji. - Pozdrawiamy @TescoMediaPL @Lidl_Polska @NettoPL @Piotr_i_Pawel @Ronan_Carrefour - napisał administrator konta Grupy Muszkieterów, właściciela sieci sklepów Intermarche i Bricomarche. - Dołączamy się! #PracaGodnaPolecenia - dodał bank BZ WBK. Wpisy z hashtagiem #DzieńPozytywnychTweetów umieszczały również marki takie jak mBank, RMF i RMF MAXX, Monitori.pl, Pepsi, Tymbark, Gruby Benek Pizza, SolGaz czy Hello Social.

 

 

 

 

 

Twórca akcji Mikołaj Nowak, new media manager w redakcji „Faktów”, tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl, że była ona spontaniczną odpowiedzią na negatywne komentarze, którymi przepełniony jest Twitter. - Któregoś dnia utknąłem w korku i już miałem pisać, że to słaby stan, gdy stwierdziłem, że kolejny taki tweet sensu nie ma. Wtedy napisałem żartobliwie, że „ogłaszam #DzieńPozytywnychTweetów”. Gdy zalogowałem się później było ich już setki, a do akcji wkroczyły marki, ambasada USA w Polsce z nowym ambasadorem i politycy. Najwidoczniej im także brakowało czegoś pozytywnego - wyjaśnia Nowak. Akcja ma być powtarzana.

Z raportu Instytutu Monitorowania Mediów, który podsumował akcję, wynika, że we wtorek na Twitterze pojawiło się blisko 500 wpisów z hashtagiem #DzieńPozytywnychTweetów, które miały szansę dotrzeć do ponad 500 tys. osób, a do końca dnia, szacunkowy zasięg - wlicząjąc w to publikacje na Facebooku - sięgnął 800 tys. użytkowników.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Akcją „#Dzień Pozytywnych Tweetów” na Twitterze zainteresowały się marki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl