SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Allegro zapowiada wyszukiwanie wizualne, odroczone płatności i dostawę towarów tego samego dnia

Platforma Allegro zapowiedziała, że w 2019 zamierza wprowadzić kilka istotnych nowości w swojej ofercie. W planach jest wyszukiwanie produktów na podstawie zdjęcia wykonanego przez użytkownika, możliwość odroczenia płatności o 30 dni, a także bieżące śledzenie przesyłek oraz dostawy towaru do odbiorcy tego samego dnia. Nowości mają objąć zarówno obecne w serwisie firmy, jak i sprzedawców indywidualnych.

Francois Nuyts, prezes Allegro, fot. PAP Article

Plany dalszego rozwoju oraz związane z tym nowości w ofercie zdradził podczas spotkania z dziennikarzami w Warszawie Francois Nuyts, prezes Allegro.

Szef Allegro podał, że w ciągu roku liczba nowych firm sprzedających produkty za pośrednictwem platformy wzrosła o 16 tys. do 125 tys. Spowodowało to wzrost liczby dostępnych ofert – z 70 do 102 mln (styczeń 2018 r. w porównaniu z lutym 2019 r.).

Według Allegro większy wybór produktów zbiega się z coraz większą popularnością Allegro Smart! Usługa uruchomiona w sierpniu 2018 r. jest obecnie dostępna w połowie wszystkich ofert na platformie, co oznacza wzrost z 29 do 46 mln w ciągu 7 miesięcy. Francois Nuyts podkreślił, że dzięki temu programowi klienci Allegro zaoszczędzili ponad 100 mln zł. Dodatkowo internauci korzystający z  Allegro Smart! kupują 6 razy więcej produktów niż osoby, które nie wykupiły tej usługi, co czyni z niej ważny czynnik wzrostu.

Według statystyk podanych przez Allegro w 2018 r. utworzono 16 tys. nowych kont firmowych na platformie. Są to głównie podmioty z segmentu MŚP, ale także znane światowe i polskie marki. Wśród nich było 28 firm, które przekroczyły próg 1 mln zł obrotów w niecały rok. Firma, która osiągnęła go najszybciej potrzebowała na to 19 dni.

Nowe rozwiązania

Szef Allegro zaznaczył, że obecnie w Polsce 9 na 100 zakupów jest dokonywanych w sieci. Tymczasem w Wielkiej Brytanii co piąty zakup odbywa się przez internet. Dlatego, jak zauważył Nuyts w naszym rynku drzemie duży potencjał wzrostu. Aby go wykorzystać firma zapowiada kilka nowości, które zostaną wprowadzone w 2019 r.

Wyszukiwanie wizualne
Nowością, którą Allegro planuje wprowadzić pod koniec 2019 r. będzie wyszukiwanie wizualne i nawigacja wizualna. Mechanizm będzie wykorzystywał do wyszukiwania rzeczywiste zdjęcia przedmiotów wykonane przez użytkownika lub znalezione w sieci, co pozwoli dotrzeć do konkretnego produktu lub do ofert zbliżonych do niego wyglądem.  

Odroczona płatność
Według zapowiedzi w br. na Allegro zostanie wprowadzony nowy produkt finansowy – odroczona płatność. W ramach tej usługi użytkownicy będą mogli dokonać płatności w ciągu 30 dni od otrzymania produktu. Ma to być alternatywa dla płatności za pobraniem, umożliwiająca klientom zapoznanie się z produktem oraz wybór najbardziej dogodnej metody płatności i dostawy.

Gwarantowany czas dostawy
Allegro planuje też wprowadzenie przewidywalnego czasu dotarcia przesyłki bez względu na sposób dostawy. Według zapowiedzi pozwoli to zagwarantować czas dostawy i pracować dalej nad jego skróceniem. Jak twierdzi firma przewidywalność i jednolite standardy dostaw ułatwią sprzedawcom obsługę ich klientów, nie tylko podnosząc jej jakość, ale i zmniejszając czasochłonność. W zależności od lokalizacji, po raz pierwszy w historii Allegro będzie w stanie zaoferować dostawę tego samego lub następnego dnia.
   
Lepszy kontakt z konsultantem
Nowością będzie też usługa zamawiania kontaktu z konsultantem Allegro, która ma być szczególnie użyteczna w bardziej złożonych problemach. Usługa jest obecnie testowana wewnętrznie. Allegro uruchomi również nowe kanały kontaktu „na żywo” dla sprzedawców, którym w ten sposób ułatwi stały kontakt z klientami.

Panel „Jakość mojej sprzedaży”
Sprzedawcy otrzymają także dostęp do nowego narzędzia o nazwie „Jakość mojej sprzedaży”. Rozwiązanie posłuży im do analizowania własnych statystyk, zestawionych z danymi o konkurencji na Allegro. Oznacza to, że będą w stanie określić „jak dobrze im idzie”. W panelu prezentowane będą różne parametry, które składają się na ogólną ocenę jakości ich usług, tj. natychmiastowa wysyłka, bezpłatne dostawy i zwroty, terminowe odpowiedzi w dyskusjach, itp. Wybrani sprzedawcy testują obecnie nowy panel, który zostanie w pełni wdrożony latem br. Docelowo zmieni się też obecny system oceny sprzedawców, aby zapewnić lepszy obraz jakość ich usług. Obecny system rekomendacji i gwiazdek stanie się częścią większego, bardziej kompleksowego systemu.

Będą przejęcia i więcej punktów odbioru

Podczas spotkania z dziennikarzami Francois Nuyts zaznaczył, że celem Allegro jest zarówno szybki wzrost wyników biznesowych platformy, jak i najlepsze dostosowanie się do oczekiwań kupujących i sprzedających dzięki wprowadzaniu technologicznych innowacji.

- Rozwój i wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych jest najlepszą szansą na rozwój naszego biznesu - przyznał Nuyts. - W naszych planach jest zarówno wdrażanie własnych innowacji, jak i implementowanie ich za pomocą przejmowania innych podmiotów na rynku. Przykładem może być przejęcie platformy e-Bilet, które pozwoli nam uruchomić zupełnie nową kategorię, w której sprzedawane będą nie tylko produkty, ale także przeżycia. Sprzedaż biletów online w Polsce jest warta 700 mln zł, a potencjał wzrostu to 20 proc. rocznie. Nie wykluczamy kolejnych akwizycji, będziemy jednak wybierać je bardzo starannie pod kątem konkretnych korzyści jakie mogą one przynieść naszemu biznesowi.

Szef Allegro przyznał także, że firma pracuje wciąż nad rozbudową sieci dostaw towarów sprzedawanych na platformie. - Obecnie dysponujemy wraz z naszym partnerami liczbą ponad 20 tys. punktów, w których użytkownicy mogą odebrać zakupy dokonane na Allegro - zaznaczył Nuyts. - Tę sieć chcemy w nadchodzących miesiącach znacząco wzbogacić, szczególnie na obszarach wiejskich. Prowadzimy w tej sprawie rozmowy.

Jak dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl Allegro ma w planach nie tylko dalsze rozszerzanie oferty dla działających na platformie firm. - W tym roku planujemy kilka działań mających zachęcić prywatnych sprzedawców do większej aktywności na platformie. Naszym celem jest zapewnienie takiej samej wygody i bezpieczeństwa w przypadku transakcji zawieranych pomiędzy konsumentami, jak w przypadku profesjonalnej sprzedaży, która na Allegro stanowi większość - zapowiadają przedstawiciele Allegro.

Według badania Gemius/PBI w lutym br. Allegro odwiedziło miesięcznie 17,1 mln internautów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Allegro zapowiada wyszukiwanie wizualne, odroczone płatności i dostawę towarów tego samego dnia

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
klient
to jest okazja do podniesienia prowizji!
22 0
odpowiedź
User
Ja
To był świetny portal aukcyjny, dopóki jakiś nieogarnięty tabelkowicz nie postanowił tego popsuć.
26 2
odpowiedź
User
mm
Dostawa tego samego dnia. Koszt przesyłki 1000zl. Nie wiem kogo zatrudniono teraz w Allegro ale ewidentnie nie ogarnia jak działają firmy kurierski. Ps. Dostawa tego samego dnia jest możliwa tylko w obrębie jednego miasta a i to jest czasem trudne do ogarnięcia..
16 0
odpowiedź
User
Coraz drozej
10% prowizji ktora pobierajA od tltransakcji to zdzierstwo.
12 0
odpowiedź
User
producent
Wszyscy narzekają ale i tak kazdy sie pcha aby byc z oferta na Allegro.
Nie pasuje Wam nie korzystajcie - "polaczkom" to chyba nikt nigdy nie dogodzi...

Nie chce bronic Allegro ale pozostawiam Wam i Waszym firmom do refleksji "jak bardzo Twoja firma przyczynia sie do rozwoju e-commerce w Polsce?"
8 8
odpowiedź