Asbis wprowadzi na rynek własne smartfony pod marką Prestigio

Regionalny dystrybutor IT firma Asbis Enterprises pracuje nad rozpoczęciem produkcji smartfonów pod własną marką "Prestigio", poinformował dyrektor finansowy Marios Christou. Telefony powinny trafić na rynki, w tym polski, na początku III kw.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Współpracujemy z najlepszymi fabrykami w Chinach, które produkują sprzęt dla największych firm z branży. Sądzimy, że smartfony Prestigio trafią na rynek na początku III kwartału" - powiedział Christou dziennikarzom.

Asbis, który jest dystrybutorem IT, ma również dwie marki własne: Prestigio oraz Canyon. W 2011 r. ich sprzedaż stanowiła 6% wszystkich przychodów firmy, która jednak notowała na nich znacznie wyższą marże od przeciętnej.

W lutym tego roku prezes firmy Siarhei Kostevitch informował, że Asbis liczy, iż w 2012 r. przychody ze sprzedaży produktów pod marką Prestigio mogą wzrosnąć do ponad 100 mln USD wobec ok. 80 mln USD w 2011 r.

Asbis zakłada, że to właśnie smartfony będą motorem napędowym rynku IT w kolejnych latach. Dlatego spodziewa się znaczącego wzrostu przychodów w tym segmencie i stara się o nowe umowy dystrybucyjne. Firma jest dystrybutorem produktów Apple na rynkach krajów WNP poza Rosją i Ukrainą, w Polsce ma umowę dystrybucyjną z Samsungiem.

"W Rosji mamy już podpisaną umowę dystrybucyjną z producentem urządzeń Blackberry. Czekamy jeszcze na odpowiednie zgody urzędowe, ale spodziewamy się znaczących przychodów z jej tytułu" - powiedział Christou. Firma stara się też o umowy z Huawei.

Asbis Enterprises  miał 2,24 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2012 roku wobec 0,78 mln USD zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 379,18 mln USD wobec 349,62 mln USD rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w 2012 r. osiągnie zysk netto na poziomie 7,5-9,5 mln USD przy przychodach w wysokości od 1550 do 1650 mln USD.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"