Były dziennikarz TVP Info szykuje kanał youtube’owy. „Nie zawsze pracowałem w zgodzie z sumieniem”

Bartłomiej Graczak, przez ostatnie osiem lat dziennikarz „Wiadomości” i TVP Info, po odejściu z publicznego nadawcy przygotowuje własny kanał youtube’wy o tematyce społeczno-politycznej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Chcę pokazywać to, co interesujące i ważne dla widzów, a nie elit czy politycznych decydentów - zapowiada Graczak.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Były dziennikarz TVP Info szykuje kanał youtube’owy. „Nie zawsze pracowałem w zgodzie z sumieniem”
Bartłomiej Graczak, fot. materiały prasowe

Bartłomiej Graczak planuje, że na jego kanale będą nie tylko rozmowy w studiu. - Wrócę do pracy reporterskiej w terenie, pokazując sprawy warte nagłośnienia. Politykę i polityków pokażemy też z innej, niecodziennej strony - opisuje.

Na początek kanał ma skupiać się na sprawach społeczno-politycznych, ale Graczak nie wyklucza poszerzenia jego tematyki. - Projekt częściowo sfinansujemy sami, ale liczymy też na wsparcie widzów, którzy często dopytują, gdzie będą mogli mnie zobaczyć. Odpowiadam więc: na YouTube, już całkiem niedługo - zapowiada.

Nie zdradza na razie dokładnego terminu startu ani nazwy swojego kanału. Zaznacza, że przygotowuje go razem z „osobami znającymi środowisko YouTube’a i mającymi pomysł na rzetelne media”.

W TVP nie zawsze praca „w zgodzie z sumieniem”

W drugiej połowie października Bartłomiej Graczak pożegnał się z Telewizją Polską, z którą był związany od stycznia 2016 roku. Najpierw był reporterem „Wiadomości”, potem zaczął prowadzić program „Twój Wybór” w TVP3, a po kilku miesiącach wrócił do TVP Info. Był tam jednym z gospodarzy m.in. programów publicystycznych „Minęła 8”, „Minęła 9” i „Minęła 20”, „Info Raportu” oraz pasm informacyjnych.

Swoją pracę w Telewizji Polskiej podsumował ponad tydzień temu na fanpage’u facebookowym. - Pracę rozpocząłem w styczniu 2016 roku i byłem pełen nadziei, że uda się zbudować merytoryczną, konserwatywną przeciwwagę do liberalnej narracji dominującej w Polsce. Niestety, dość szybko przekonałem się, że nie o wartości chodzi, lecz o polityczne wpływy, partyjną walkę o rząd dusz - stwierdził.

- Nie zawsze pracowałem w zgodzie z własnym sumieniem, ale wiedziałem, że jak odejdę nic się nie zmieni. Dlatego próbowałem wykonywać ten, wymarzony bądź co bądź, zawód mimo istotnych ograniczeń - przyznał.

Wyjaśnił też, dlaczego odszedł z TVP zaraz po wyborach, w wyniku których PiS stracił władzę. - Nie chciałem ani być zwalnianym na mocy bezprawnego dekretu Sienkiewicza, ani bronić instytucji, która - mam tego pełną świadomość - nie spełniła oczekiwań ogółu społeczeństwa co do standardów obiektywizmu i rzetelności - stwierdził.

- Będę budował media po swojemu, a nie na czyjeś zlecenie. Zamiast porzucić media (co rozważałem) chcę zaryzykować i zbudować coś nowego, innego, na własnych zasadach - zapowiedział.

 

Przed przejściem do Telewizji Polskiej Bartłomiej Graczak przez 2,5 roku pracował w Telewizji Republika, był tam reporterem oraz prowadzącym program informacyjny „Dzisiaj”. Był też związany z Radiem Eska, Informacyjną Agencją Radiową i Akademickim Radiem Kampus.

Natomiast w ostatnich latach współpracował też z radiową Trójką: był jednym z gospodarzy porannego cyklu wywiadów „Salon Polityczny Trójki oraz popołudniowego „Trójkowego Komentarza Dnia”. Z rozgłośnią pożegnał się w lipcu br., po tym jak przestał być wpisywany do grafiku prowadzących audycje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia