SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

758 tys. widzów głównych emisji „Big Brothera”, 62,13 mln zł z reklam. Będzie kolejna edycja

Główne emisje reaktywowanego „Big Brothera” pokazywane w TVN7 codziennie o godz. 20.00 oglądało średnio 758 tys. widzów. „Big Brother Nocą” śledziło 203 tys. osób, a emitowany w niedziele na głównej antenie „Big Brother Tydzień” przyciągał 546 tys. widzów. Sumaryczne wpływy z reklam emitowanych wokół programu wyniosły 62,13 mln zł. - Wydaje się, że fuzja telewizji linearnej z internetem wyszła na plus - komentuje Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa TVN7.

fot. Telewizja TVNfot. Telewizja TVN

„Big Brother” na antenie TVN7 zadebiutował w niedzielę, 17 marca o godz. 20.00. W tym paśmie codziennie do 16 czerwca stacja emitowała główne odcinki programu (sobotnie wydania to tzw. „Raport”, a niedzielne - „Arena”). Średnia widownia wszystkich odcinków wiosennego sezonu reality-show wyniosła 758 tys. osób, co przełożyło się na 5,28 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 8,85 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,96 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził nadany na żywo pierwszy odcinek, w którym widzowie poznali mieszkańców Domu Wielkiego Brata. Śledziło go 2,23 mln widzów.

Podczas nadawania głównych emisji „Big Brothera” stacja TVN7 zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród swoich głównych konkurentów. Liderem w tym czasie był kanał TV4, który miał 7,74 proc. (nadawał wtedy głównie hitowy serial „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny”), a trzecie miejsce należało do TV Puls (3,77 proc.; gł. filmy fabularne).

Również wśród widzów w grupie 16-59 Siódemka była druga. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 stacja wypadła najlepiej na tle swoich głównych konkurentów.

Dla porównania, TVN7 w 2018 roku miał średnio 3,24 proc. udziału w 4+ oraz 3,38 proc. w 16-49. Oznacza to, że reality-show miało zdecydowanie wyższe wyniki względem długookresowych udziałów stacji.

Od poniedziałku do czwartku oraz w soboty po godz. 23.00 Siódemka emitowała „Big Brother Nocą”, czyli wieczorne odcinki realizowane na żywo (prowadził je zwykle Filip Chajzer wraz z ekspertką Małgorzatą Ohme). Ich średnia widownia wyniosła 203 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 3,10 proc., 4,21 proc. i 3,69 proc. udziału.

W dni powszednie około godz. 10.00, 14.00 i 17.00 stacja pokazywała około 2-minutowe wejścia na żywo z Domu Wielkiego Brata. „Big Brother Pobudka” przyciągał 77 tys. widzów, „Big Brother Popołudnie” - 339 tys., a „Big Brother Podwieczorek” - 162 tys.

Najważniejsze momenty uczestników reality-show oglądać można było w „Big Brother Tydzień” nadawanym w niedziele o godz. 18.00 w TVN. Emisje te gromadziły przed telewizorami uwagę 546 tys. osób (4,58 proc., 7,17 proc. i 6,09 proc. udziału).

Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół głównych emisji „Big Brothera” (w TVN7 codziennie o 20.00) wyniosły 47,37 mln zł. Z kolei uwzględniając wszystkie emisje reality-show wpływy uplasowały się na poziomie 62,13 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa TVN7 oraz TVN Fabuła w rozmowie z Wirtualnemedia.pl pytana o zabieg połączenia emisji programu w telewizji linearnej oraz w internecie stwierdziła, że „komunikacja związana z programem, jak i jego dotarcie było bardzo szerokie”.

- Nie zrezygnowaliśmy z rozszerzenia naszej widowni o tę, która jest głównie w sieci. Myślę, że ten zabieg się sprawdził - wyniki TVN7 są bardzo zadowalające, ale i wyniki Playera.pl - są znakomite. Wydaje się, że ta fuzja telewizji linearnej z internetem wyszła na plus. 24 mln versus 25 milionów odsłon w sieci to bardzo dobry wynik - zaznaczyła.

„Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii

Format reality-show „Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii, jego pierwszą edycję zrealizowano w 1999 roku. W programie pokazywane jest przez całą dobę życie grupy uczestników mieszkających we wspólnym domu i wykonujących polecenia Wielkiego Brata. Ponadto co tydzień nominują innych uczestników, którzy mają odpaść z rywalizacji. Na osoby z największą liczbą wskazań głosują widzowie, decydując ostatecznie, kto opuści program. W konsekwencji co tydzień zmniejsza się liczba uczestników.

Właśnie zakończoną edycję „Big Brothera” wygrała Magdalena Wójcik.

Jak już informowaliśmy w zeszłym tygodniu, zarząd TVN Discovery Polska podjął decyzję o kontynuacji formatu. Kolejna edycja reality-show zostanie wyemitowana na antenie Siódemki oraz na platformie player.pl jesienią 2019 roku.

Aktualnie telewizyjna Siódemka wraz z Endemol Shine Polska poszukuje uczestników do kolejnej edycji „Big Brothera”. Aby wziąć udział w reality-show, należy wysłać swoje zgłoszenie na stronie castingbb.tvn.pl.

Główną twarzą i prowadzącą właśnie zakończonej edycji „Big Brothera” była Agnieszka Woźniak-Starak. W gronie gospodarzy show znajdowali się również Bartosz Jędrzejak, Filip Chajzer i Małgorzata Ohme (głównie w roli ekspertki).

Dołącz do dyskusji: 758 tys. widzów głównych emisji „Big Brothera”, 62,13 mln zł z reklam. Będzie kolejna edycja

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Matt1991
Bardzo dobra edycja, lepsza od ostatniej, tej VIP w której były duble na planie, a tu po 16 godzin dziennie miałem dostęp to kamer w Player e.. I nikt się nie bzykal przy kamerach jak miało to miejsce kiedyś..
odpowiedź
User
Benny
Big Brother to show dla lemingów.
"Big Brother" w swojej nowej odsłonie nie okazał się dla TVN takim sukcesem, jak oczekiwano. Już dziś wiadomo, że w reaktywowane po 10 latach reality-show angażuje się garstka widzów. Matematyka jest dla programu niezwykle surowa - program zamiast do gwiazd, szoruje do dna.
odpowiedź
User
jacek_placek
Big Brother to show dla lemingów.
"Big Brother" w swojej nowej odsłonie nie okazał się dla TVN takim sukcesem, jak oczekiwano. Już dziś wiadomo, że w reaktywowane po 10 latach reality-show angażuje się garstka widzów. Matematyka jest dla programu niezwykle surowa - program zamiast do gwiazd, szoruje do dna.

Jasne... I w ramach masochizmu ekonomicznego zdecydowano się na drugą edycję co by jeszcze bardziej pogrążyć stację i wyniki spółki.
odpowiedź