Agora zamyka Blox.pl, powodem malejąca popularność serwisu

Pod koniec kwietnia br. Agora zamknie platformę blogową Blox.pl. Firma uzasadnia to jej malejącą popularnością związaną z rozwojem globalnych mediów społecznościowych. W ub.r. ze swoich serwisów blogowych zrezygnowały Onet i Wirtualna Polska.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Agora zamyka Blox.pl, powodem malejąca popularność serwisu

W poniedziałek na Blox.pl pojawiła się informacja, że serwis zostanie zamknięty 29 kwietnia br. - Wasze blogi to kawałek Waszego życia i jeżeli chcecie kontynuować pisanie i publikowanie, to udostępniamy Wam możliwość pobrania Waszych treści lub przeniesienia bloga na Worpressa - przekazano użytkownikom.

Dlaczego zrezygnowano z serwisu? - W ciągu 15 lat działania Blox.pl internet zmienił się niemal nie do poznania - na znaczeniu zyskały przede wszystkim media społecznościowe, a twórcy internetowi mają teraz do dyspozycji wiele narzędzi pozwalających im na bieżąco dzielić się treściami z internautami, m.in. relacje na Facebooku, Instagramie i Snapchacie czy videoblogi na YouTube. Jednocześnie, od dłuższego czasu obserwujemy coraz mniejsze zainteresowanie platformami blogowymi - w szczególności tymi, które nie oferują możliwości tworzenia serwisów w osobnej domenie - opisuje biuro prasowe Agory w odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl. - Zdecydowaliśmy się na zamknięcie Blox.pl właśnie z uwagi na malejącą popularność tej platformy - dodaje.

Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Blox.pl miał 2,06 mln realnych użytkowników (co dawało 7,33 proc. zasięgu w polskim internecie) i 6,35 mln odsłon, wobec 2,67 mln użytkowników, 9,68 proc. zasięgu i 8,81 mln odsłon rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/platformy-blogowe-na-czele-blogspot-mocno-w-dol-wordpress-i-blox-pl-tumblr-com-przyciaga-najdluzej,7171161247766657a ##

Tymczasem w grudniu 2015 roku serwis zanotował 3,03 mln użytkowników, 12,41 proc. zasięgu i 18,3 mln odsłon, a w grudniu 2012 roku - 3,9 mln użytkowników, 20,14 proc. zasięgu i 34,6 mln odsłon (według badania Meganapel Gemius/PBI, w którym zasięg zliczano tylko na komputerach).

Onet zamknął Blog.pl, a WP - Bloog.pl

W ub.r. ze swoich platform blogowych zrezygnowały Ringier Axel Springer Polska (do którego należy Grupa Onet) oraz Wirtualna Polska, uzasadniając to podobnie jak obecnie Agora. Pierwszy wydawca w styczniu ub.r. zamknął Blog.pl. -To efekt rosnącej roli mediów społecznościowych, które - jako centrum tworzenia społeczności i wymiany myśli w internecie - przejęły rolę blogów - uzasadniał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet.

Należący do Wirtualnej Polski serwis Bloog.pl zniknął z końcem marca ub.r. - Platforma Bloog.pl powstała w 2005 roku. Przez 12 lat oczekiwania odbiorców zmieniły się. Z czasem dodatkową alternatywą dla czytelników blogów stały się media społecznościowe - uzasadniała Monika Modrzejewska, dyrektor działu zarządzania kontentem w Wirtualnej Polsce.

Z kolei Agora na początku ub.r. zamknęła działający przez 12 lat serwis społecznościowy Ludzie.gazeta.pl. Tłumaczyła to jego niewielką popularności i wejściem w życie RODO.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami