SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Borek, Pol i Kołtoń na czele dziennikarzy sportowych na Twitterze, najaktywniejsi Malecki, Zachodny i Nawrot (TOP 50)

Zdecydowanie najpopularniejszymi dziennikarzami sportowymi na Twitterze są Mateusz Borek, Michał Pol i Roman Kołtoń, którzy też w br. zyskali najwięcej nowych followersów. Z kolei najwięcej wpisów zamieścili Adam Malecki, Michał Zachodny i Radosław Nawrot - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Według stanu ma początek kwietnia br., Mateusz Borek ma na Twitterze 206,5 tys. followersów, Michał Pol - 190,9 tys., a Roman Kołtoń - 172,4 tys. Profile zajmujących kolejne miejsca Krzysztofa Stanowskiego i Przemysława Rudzkiego obserwuje cztery-pięć razy mniej użytkowników - odpowiednio 41,7 i 40,5 tys.

Siedem dalszych pozycji zajmują dziennikarze mający od 20 do 32 tys. followersów, a dalej jest dziewięciu z 10-20 tys. followersów.

Dodajmy, że więcej obserwujących mają prezes PZPN-u Zbigniew Boniek (230,8 tys.) oraz bramkarz Arsenalu Londyn Wojciech Szczęsny (759 tys.). Obaj są popularni także za granicą, przy czym Boniek tweetuje po polsku, natomiast Szczęsny co prawda zamieszczał wpisy po angielsku, ale od ponad trzech lat nie jest już aktywny na portalu.

Za to czołowi dziennikarze są popularniejsi na Twitterze niż drużyny i media sportowe: profil PZPN obserwuje 66,4 tys. użytkowników, Legii Warszawa - 24 tys., „Przeglądu Sportowego” - 41 tys., Canal+ Sport - 35 tys., a TVP Sport - 21,4 tys.

Właśnie najpopularniejsi na Twitterze dziennikarze sportowi przez trzy pierwsze miesiące br. zdobyli najwięcej nowych followersów: Mateusz Borek - 62,7 tys., Michał Pol - 57,1 tys., a Roman Kołtoń - 48,5 tys. Wśród pozostałych żurnalistów tylko Tomasz Ćwiąkała nieznacznie przekroczył poziom 10 tys. nowych obserwujących, a Przemysław Rudzki, Tomasz Smokowski i Krzysztof Stanowski zyskali ich 6,7-7,8 tys.

Zdecydowanie najwięcej wpisów zamieścili jak dotychczas Michał Zachodny (87,2 tys.) i Adam Malecki (75,2 tys.), natomiast najmniej - Karolina Szostak (719). Zachodny i Malecki byli najaktywniejsi także od stycznia do marca: pierwszy opublikował 7,7 tys. wpisów, a drugi - 11 tys. (jako wpisy uwzględniane są zarówno osobne tweety, jak też retweety i odpowiedzi na wcześniejsze tweety). Ponadto Adam Malecki zdecydowanie najczęściej oznaczał wpisy innych użytkowników jako ulubione - w ogóle 77,4 tys. razy, a przez pierwsze trzy miesiące br. 15,4 tys. razy. Z kolei Zachodny prowadzi dwa profile: oprócz @mzachodny z 10,7 tys. followersów i 87,2 tys. wpisów, także @polishscout z 7 tys. followersów i 22 tys. wpisów.

W styczniu br. Twittera na komputerach stacjonarnych odwiedziło 2,82 mln polskich użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

W zestawieniu brakuje profili Darii Kabały-Malarz (@DariaKabala - 6,3 tys. followersów, 70 wpisów) i fotoreportera Piotra Kuczy (@FotoPyk - 5,5 tys. followersów i 7,3 tys. wpisów). Przepraszamy za przeoczenie.

 

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Borek, Pol i Kołtoń na czele dziennikarzy sportowych na Twitterze, najaktywniejsi Malecki, Zachodny i Nawrot (TOP 50)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mat
Daliście Karoline Szostak a nie Pauline Czarnote-Bojarska którą obserwuje ponad 14 000 followersów. Dodatkowo brakuje kolejnej dziennikarki Darii Kabały Malarz z 6500 obserwujących!
15 8
odpowiedź
User
p
hahaahah zabawne ze ktoś sledzi tych ludzi i ich bzdury
13 12
odpowiedź
User
k
Ciekaw jestem kolejnego zestawienia i tego, ile Stanowski zyskał ostatnimi wpisami.
8 8
odpowiedź
User
~mati
Borek, Pol, Szostak rozumiem. Alle kto to jest Adam Małecki? Jaki z niego dziennikarz? Czy aby jego nazwisko nie wypłynęło dopiero w rankingu aktywności na twitterze?
12 9
odpowiedź
User
Different style
Pol nie jest dziennikarzem tylko transmiterem reklam koncernów a mówiąc po polsku: "słupem reklamowym". Podobnie dziennikarzem nie jest Piotr Jóźwiak (zmienił zawód), nie są pracownicy PZPN czy komentator od walk różnych, Jurkowski, jest to były zawodnik, tak jak np Wojciech Kowalczyk (też nie jest dziennikarzem). Wykonawca mógłby zrobić aktualizację.
11 9
odpowiedź