Broker regionalnych stacji Polskiego Radia bez 14 proc. przychodów

Spółka Audytorium 17, odpowiadająca za sprzedaż oferty reklamowej 17 regionalnych rozgłośni publicznych, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 14,2 proc. do 8,1 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 286,7 do 107,7 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Broker regionalnych stacji Polskiego Radia bez 14 proc. przychodów

Na zeszłoroczne przychody Audytorium 17 złożyło się 8,07 mln zł ze sprzedaży krajowej reklam i 32,5 tys. zł ze sprzedaży badań słuchalności. W 2021 roku spółka osiągnęła 8,95 mln zł z reklam i 390,9 tys. zł z badań słuchalności.

W sprawozdaniu podkreśliła, że w ub.r. jej sukcesem było „zwiększenie portfolio klientów oraz pozyskanie z trudnego rynku reklamowego”. Rynek był trudny z powody sytuacji makroekonomicznego. - Wojna na Ukrainie, a szczególnie pogłębiająca się inflacja i sytuacja niepewności gospodarczej, spowodowała obcięcie budżetów przeznaczonych na reklamę i w efekcie zmniejszenie przychodów spółki z podstawowej działalności - sprzedaży czasu reklamowego - opisano.

- Drugim czynnikiem, który wpłynął na zmniejszenie przychodów był brak dostępności niezbędnego do tworzenia oferty handlowej i sprzedaży produktu, narzędzia analitycznego badań słuchalności stacji radiowych w Polsce - dodano.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/absolutorium-polskie-radio-kto-przyznaje,7169508158679169a ##

Firma w ramach obsługi 17 regionalnych rozgłośni publicznych zleciła w ub.r. 573 zlecenia kampanii reklamowych obejmujące 142,8 tys. emisji spotów.

Jej działalność operacyjna kosztowała 8,01 mln zł, co wobec 9,11 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 12,2 proc. Wydatki na usługi obce zmalały z 8,19 do 6,94 mln zł, natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 771,7 do 884,2 tys. zł

Zysk operacyjny Audytorium 17 poszedł w dół z 349,2 do 109,8 tys. zł, a zysk netto - z 286,7 do 107,7 tys. zł.

Jak będzie w br.? - Bezpośrednim warunkiem zwiększenia przychodów ze sprzedaży, a nawet utrzymania ich na poziomie roku 2022 jest pilne pozyskanie narzędzia do analizy słuchalności stacji radiowych i obliczania kosztów oraz efektywności kampanii reklamowych na antenach rozgłośni regionalnych Polskiego Radia - stwierdziła firma w sprawozdaniu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polskie-radio-praca-ile-zarabia-dziennikarz,7169508042462849a ##

Każda z 17 regionalnych rozgłośni Polskiego Radia ma po 5,88 proc. udziałów Audytorium 17.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021obr

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style