Broker regionalnych stacji Polskiego Radia bez 14 proc. przychodów

Spółka Audytorium 17, odpowiadająca za sprzedaż oferty reklamowej 17 regionalnych rozgłośni publicznych, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 14,2 proc. do 8,1 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 286,7 do 107,7 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Broker regionalnych stacji Polskiego Radia bez 14 proc. przychodów

Na zeszłoroczne przychody Audytorium 17 złożyło się 8,07 mln zł ze sprzedaży krajowej reklam i 32,5 tys. zł ze sprzedaży badań słuchalności. W 2021 roku spółka osiągnęła 8,95 mln zł z reklam i 390,9 tys. zł z badań słuchalności.

W sprawozdaniu podkreśliła, że w ub.r. jej sukcesem było „zwiększenie portfolio klientów oraz pozyskanie z trudnego rynku reklamowego”. Rynek był trudny z powody sytuacji makroekonomicznego. - Wojna na Ukrainie, a szczególnie pogłębiająca się inflacja i sytuacja niepewności gospodarczej, spowodowała obcięcie budżetów przeznaczonych na reklamę i w efekcie zmniejszenie przychodów spółki z podstawowej działalności - sprzedaży czasu reklamowego - opisano.

- Drugim czynnikiem, który wpłynął na zmniejszenie przychodów był brak dostępności niezbędnego do tworzenia oferty handlowej i sprzedaży produktu, narzędzia analitycznego badań słuchalności stacji radiowych w Polsce - dodano.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/absolutorium-polskie-radio-kto-przyznaje,7169508158679169a ##

Firma w ramach obsługi 17 regionalnych rozgłośni publicznych zleciła w ub.r. 573 zlecenia kampanii reklamowych obejmujące 142,8 tys. emisji spotów.

Jej działalność operacyjna kosztowała 8,01 mln zł, co wobec 9,11 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 12,2 proc. Wydatki na usługi obce zmalały z 8,19 do 6,94 mln zł, natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 771,7 do 884,2 tys. zł

Zysk operacyjny Audytorium 17 poszedł w dół z 349,2 do 109,8 tys. zł, a zysk netto - z 286,7 do 107,7 tys. zł.

Jak będzie w br.? - Bezpośrednim warunkiem zwiększenia przychodów ze sprzedaży, a nawet utrzymania ich na poziomie roku 2022 jest pilne pozyskanie narzędzia do analizy słuchalności stacji radiowych i obliczania kosztów oraz efektywności kampanii reklamowych na antenach rozgłośni regionalnych Polskiego Radia - stwierdziła firma w sprawozdaniu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polskie-radio-praca-ile-zarabia-dziennikarz,7169508042462849a ##

Każda z 17 regionalnych rozgłośni Polskiego Radia ma po 5,88 proc. udziałów Audytorium 17.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021obr

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Szef Radia Zachód odpowiada na zarzut szefowej KRRiT. "Manipulacja informacyjna"

Szef Radia Zachód odpowiada na zarzut szefowej KRRiT. "Manipulacja informacyjna"