„CD-Action” liderem sprzedaży wśród pism komputerowych. „Komputer Świat” zyskał najwięcej

W styczniu 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazyny komputerowych i o grach był miesięcznik „CD-Action”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Komputer Świat”, a na czele spadków znalazł się „Chip”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2017 roku wyniosła 72 641 egz., czyli o 5,07 proc. więcej niż w styczniu 2016 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 46 115 egz., po spadku o 2,82 proc. - jedynym w zestawieniu.

Oczko niżej znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w analizowanym miesiącu zwiększył się o 15,56 proc. do 34 942 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Najsłabiej zaś wypadł „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała najbardziej w zestawieniu - o 13,87 proc. do 9 749 egz. Wydawnictwo Burda Media Polska postanowiło zakończyć wydawanie tego magazynu (jego ostatni numer ukaże się w kwietniu br.), a także jego wersji on-line - Chip.pl (strona internetowa i towarzyszące jej media społecznościowe znikną z rynku w lipcu br.). Tym samym wydawca zwolni cały zespół przygotowujący „Chip” i jego wydanie on-line. Powodem tej decyzji jest słaba sprzedaż miesięcznika oraz niska liczba użytkowników w internecie.

grafika

W styczniu 2017 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Komputer Świat”- było to 21,25 proc.

Jedyny spadek, wynoszący 5,08 proc., odnotował w tym ujęciu „Chip”.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu