SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CD Projekt sprzedał w ub.r. 13,7 mln egz. „Cyberpunka 2077”, chce wypłacić 504 mln zł dywidendy

Od premiery 10 grudnia do końca grudnia sprzedano 13,7 mln egz. gry „Cyberpunka 2077”. CD Projekt w całym ub.r. zanotował 2,14 mld zł przychodów i 1,15 mld zł zysku netto. Zamierza wypłacić w dywidendzie 503,69 mln zł, po 5 zł na akcję.

Article

Premiera „Cyberpunka 2077” przyniosła skokowy wzrost przychodów CD Projekt z produkcji własnych - z 304,5 mln zł do 1,84 mld zł. Natomiast wpływy w gier innych producentów, sprzedawanych na należącej do firmy platformie GOG.com, poszły w górę ze 178,5 do 296,7 mln zł.

Przychody z cyfrowych wersji gier wzrosły ponad czterokrotnie - z 421,8 mln zł do 1,94 mld zł, a z wydań pudełkowych przeszło trzykrotnie - z 50,1 do 163,6 mln zł.

„Cyberpunk 2077” kosztował 1,2 mld zł, sprzedaż poniżej oczekiwań

CD Projekt podał w raporcie, że sprzedaż nowej „Cyberpunka 2077”, która zadebiutowała 10 grudnia, w 2020 roku wyniosła ponad 13,7 mln kopii. Średnia prognoz analityków zebranych przez PAP Biznes wynosiła 14,7 mln.

W ubiegłym roku 73 proc. sprzedaży gry stanowiły kopie cyfrowe, a 27 proc. wydania pudełkowe. Około 56 proc. egzemplarzy "Cyberpunk 2077" sprzedano w 2020 roku na komputery PC i Google Stadia, 28 proc. na PlayStation 4, a 17 proc. na Xbox One.

W ub.r. 38 proc. kopii „Cyberpunka 2077” kupiono w Ameryce Północnej, 34 proc. w Europie, a 20 proc. w Azji.

W raporcie podano, że sprzedaż poprzedniej gry, "Wiedźmin 3", była w 2020 roku nieco wyższa niż w 2019 roku. 84 proc. sprzedaży stanowiła dystrybucja cyfrowa. Ponad połowa sprzedaży trafiła na komputery PC (52 proc.), 32 proc. na konsole PlayStation, 9 proc. na Nintento Switch, a 7 proc. na Xbox.

Na Twitterze spółka podała, że sprzedaż "Wiedźmina 3" od premiery przekracza 30 mln kopii, a łączna sprzedaży gier serii "Wiedźmin" jest wyższa niż 50 mln kopii.

Segment produkcji gier grupy - CD Projekt Red - wypracował w ubiegłym roku 1,895 mld zł przychodów wobec 369 mln zł rok wcześniej, a zysk netto wzrósł do 1,133 mld zł ze 172 mln zł.

Segment dystrybucji cyfrowej gier, GOG, zwiększył przychody ponad dwukrotnie do 343,7 mln zł, a zysk netto wzrósł do 20,7 mln zł z 3 mln zł w 2019 roku. Większość towarów sprzedanych na GOG w 2020 roku stanowiły kopie gry "Cyberpunk 2077".

70 proc. wpływów z USA i Kanady

Przychody CD Projekt poszły w górę z 312,5 mln zł do 1,5 mld zł, a ich udział w łącznych wpływach firmy - z 59,9 do 70,2 proc.

Wpływy z Europy i Azji zwiększyły się, natomiast ich udział zmalał.

Koszty usług obcych potroiły się

Wydatki CD Projekt zwiększyły się z 343,8 do 965,8 mln zł. Procentowo najmocniej wzrosły koszty wytworzenia sprzedanych produktów i usług - z 31,7 do 265,1 mln zł.

Z kolei nakłady na usługi obce, obejmujące m.in. marketing, poszły w górę z 71 do 213,5 mln zł, a na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze - z 96 do 240,7 mln zł.

504 mln zł na dywidendę

Zysk operacyjny CD Projekt poszedł w górę ze 180,3 do 1,16 mld zł, a zysk netto - ze 175,3 do 1,15 mld zł.

Spółka podała w czwartek, że zarząd rekomenduje przeznaczenie na dywidendę kwoty 503,69 mln zł z zysku za 2020 r., co daje 5 zł dywidendy za akcję. Zgodnie z propozycją, pozostała część zysku w wysokości 628,54 mln zł ma trafić na kapitał zapasowy spółki.
Z końcem roku CD Projekt miał łącznie do 727,7 mln zł gotówki oraz lokat bankowych o zapadalności powyżej trzech miesięcy, o 227 mln zł więcej niż na koniec września 2020 roku.

Dane z pierwszego kwartału pod koniec maja

CD Projekt zamierza poinformować o sprzedaży „Cyberpunk 2077” w I kwartale br. podczas konferencji po wynikach kwartalnych, które są zaplanowane na 31 maja. Prawdopodobnie nie będą to dokładne dane sprzedażowe - poinformował wiceprezes Piotr Nielubowicz.

- Zapraszam na naszą konferencję po wynikach I kw., czyli za około miesiąc. Będziemy wtedy w stanie podać więcej szczegółów, prawdopodobnie nie dokładne dane. Generalnie, powiedziałbym, że sentyment wobec gry i fakt, że zostaliśmy odcięci od dużej części rynku - co prawdopodobnie ma pośredni wpływ na graczy z innych platform - na pewno wpłynęły na sprzedaż - powiedział Nielubowicz podczas konferencji.

- Nadal czekamy na raporty od naszych partnerów, na początku maja będziemy mieć pełną wiedzę - dodał.

18 grudnia Sony wycofało „Cyberpunka 2077” ze swojego sklepu internetowego Playstation Store oraz zaoferowało zwrot pieniędzy wszystkim klientom, którzy już kupili grę. Decyzja ma związek z dużą liczbą błędów w jej pierwszej wersji na konsole PlayStation 4.

Pod koniec marca CD Projekt opublikował strategię na najbliższe lata, opartą na rozwoju trzech obszarów: studia deweloperskiego CD Projekt Red, głównych marek i działalności w internecie. Firma zapowiedziała, że w br. zamierza skupić się na kolejnych poprawkach i aktualizacjach do wydanego w grudniu ub.r. „Cyberpunka 2077” oraz darmowych dodatkach (DLC) do niego. Gra w wersji na nową generację konsol PlayStation i Xbox ma pojawić się w drugim półroczu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: CD Projekt sprzedał w ub.r. 13,7 mln egz. „Cyberpunka 2077”, chce wypłacić 504 mln zł dywidendy

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Zycze im, zeby upadli za wszystkie klamstwa.
odpowiedź
User
a
Zycze im, zeby upadli za wszystkie klamstwa.


dział marketingu wywalić na zbita buzię, bo najwięcej oni naciskali na premierę, która jeszcze nie powinna nastąpić, że o klientki nie wspomnę, bo najpierw przyśpieszali premierę, a potem pozwy składali. W przy tj grze niewinnych nie było i każdy dodam swoje 3 grosze do premiery bubla.
odpowiedź
User
DALEJ
USUWAĆ ZŁOŚLIWE KOMENTARZE
odpowiedź