SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CDA w br.: wpływy 62 proc. w górę, 3,1 mln zł zysku netto, 190,4 tys. zł subskrybentów CDA Premium

W pierwszej połowie br. platforma wideo CDA.pl zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 62,1 proc. do 19,27 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 2,19 do 3,12 mln zł. Na koniec czerwca z jej płatnej oferty CDA Premium korzystało 190,4 tys. użytkowników.

Jarosław Ćwiek, prezes CDA Article

Przychody sprzedażowe CDA zwiększyły się o 62,1 proc. - z 11,89 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 19,27 mln zł w minionym półroczu. W samym drugim kwartale wzrost procentowy był jeszcze wyższy - wpływy urosły o 72,4 proc. do 10,4 mln zł.

CDA Premium zyskało dzięki słabej pogodzie w maju

Coraz większą część przychodów CDA stanowią opłaty od użytkowników płatnej oferty CDA Premium, obejmującej obecnie ok. 6,3 tys. filmów i seriali. Korzystanie z niej przez 30 dni kosztuje 19,90 zł, a pierwsze 15 dni jest darmowe.

Firma podała, że na koniec czerwca CDA Premium miało 190,4 tys. aktywnych subskrybentów, o 80,7 tys. więcej niż rok wcześniej. Natomiast w ciągu pierwszego półrocza br. przybyło 18,3 tys. użytkowników tej oferty.

Na korzystanie z tej usługi wpływa dość oczywista sezonowość: internauci dłużej korzystają z niej w okresie zimowym. - Pomimo tego spółka odnotowała wyższe wyniki w porównaniu z tymi osiągniętymi w ubiegłym kwartale. W szczególności sprzyjającym okresem był maj ze względu na większą liczbę dni wolnych od pracy oraz niesprzyjającą, jak na te porę roku, pogodę - zaznaczono w raporcie finansowym CDA.

Przychody ze sprzedaży subskrypcji wzrosły z 10,8 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 17,56 mln zł rok później (to 63 proc. w górę), a ich udział w łącznych wpływach CDA - z 90,82 do 91,15 proc. Wpływy reklamowe zwiększyły się dużo słabiej - o 15,8 proc. do 1,25 mln zł, a ich udział zmalał z 9,1 do 6,5 proc.

Natomiast pozostałe przychody poszły w górę a 9,4 aż do 453,9 tys. zł.

Według badania Gemius/PBI w maju br. CDA Premium zanotowało ogółem 2,42 mln użytkowników i 23,81 mln odsłon.

91 proc. więcej na opłaty za treści

W minionym półroczu CDA poniosło 15,35 mln zł kosztów operacyjnych, co wobec 9,23 mln zł rok wcześniej daje wzrost o 66,3 proc. Ponad 90 proc. stanowią nakłady na usługi obce, które w skali roku poszły w górę z 8,41 do 14,33 mln zł.

W sprawozdaniu firma podała, że na prowizje dla partnerów (głównie dystrybutorów filmów i seriali, a także innych treści, m.in. z kanałów youtube’owych) przeznaczyła w zeszłym półroczu 10,8 mln zł, o 91 proc. więcej niż rok wcześniej.

Natomiast koszty wynagrodzeń poszły w górę z 667,9 tys. zł w pierwszej połowie ub.r. do 794,9 tys. zł rok później. Na koniec czerwca br. zatrudnienie w firmie wynosiło 11 etatów.

Firma zaznaczyła, że prowadzi rozmowy z kolejnymi dystrybutorami filmowymi o dołączeniu ich produkcji do CDA Premium.

Zysk w górę o prawie 1 mln zł

W ujęciu półrocznym zysk sprzedażowy CDA zwiększył się w skali roku z 2,65 do 3,92 mln zł, a zysk operacyjny - z 2,55 do 3,82 mln zł.

Firma zapłaciła w zeszłym półroczu 753 tys. zł podatku dochodowego, znacznie więcej niż przed rokiem (495,8 tys.). W konsekwencji jej zysk netto zwiększył się 2,19 do 3,12 mln zł.

Na początku maja CDA zadebiutowało na warszawskim rynku giełdowym NewConnect. Głównymi akcjonariuszami CDA są prezes spółki Jarosław Ćwiek (ma 34,46 proc. akcji) i dyrektor generalny Łukasz Ćwiek (64,01 proc.).

Pod koniec czerwca akcjonariusze firmy zdecydowali, że z 5,39 mln zł zeszłorocznego zysku netto 5,08 mln zł zostanie wypłacone w dywidendzie (środki trafiły do inwestorów 17 lipca), jednocześnie ustanowiono program motywacyjny dla kluczowych pracowników.

CDA przed wejściem na giełdę sprzedało akcje po 5,5 zł po sztukę. Krótko po debiucie kurs podskoczył nawet powyżej 16 zł, a potem stopniowo malał do ok. 6 zł.

W środę po publikacji wyników z drugiego kwartału cena wzrosła o 25,2 proc. do 8,20 zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: CDA w br.: wpływy 62 proc. w górę, 3,1 mln zł zysku netto, 190,4 tys. zł subskrybentów CDA Premium

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dominika
Ostatnio oglądałam super film w cda premium - sama przeciw wszystkim. Polecam
4 1
odpowiedź
User
hehehe
Ja ostatnio oglądałem "Gorączkę" Michaela Manna bez żadnego premium. Nie wiedziałem, że cda ma umowę z Warnerem.
6 2
odpowiedź
User
logan
A ja widzę, ze wciąż jest tam tysiące piracko wrzuconych odcinków zagranicznych seriali. Wystarczy włączyć wyszukiwanie z ustawioną odpowiednią długością i znajduje się masa, często specjalnie niepodpisanych filmów i seriali.
5 2
odpowiedź
User
D. 85
Oglądam cda na telewizorze LG śmiga aż miło, jak to możliwe że aplikacja cda działa dużo szybciej niż jutub? A o ipli i plejerze nie wspomnę?
5 2
odpowiedź
User
Bartosz
Bo w Player jest 2000 skryptów reklamowych i sledzących, które najpierw musi przetwozyc twój tv.
4 0
odpowiedź