SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coca-Cola sponsoruje naukowców, żeby przekonać świat, że cukier nie tuczy

Koncern Coca-Cola wydał do tej pory kilka milionów dolarów na badania, które mają dowieść, że to brak ruchu, a nie spożywanie w nadmiarze cukru jest głównym powodem otyłości. Temu samemu celowi ma służyć nowa organizacja o nazwie Global Energy Balance Network.

Article

Według informacji, do których dotarł dziennik „The New York Times”, koncern Coca-Cola stara się przekonać swoich obecnych i potencjalnych klientów o tym, że cukier nie tuczy.

Amerykański producent napojów udzielił dotacji w wysokości 3,5 mln dol. dr. Stevenowi Blairowi na prowadzenie badań, które mają udowodnić, że to brak aktywności fizycznej, a nie spożywanie śmieciowego jedzenia i cukru jest główną przyczyną coraz bardziej powszechnej otyłości. Blair na Uniwersytecie Karoliny Południowej zajmuje się naukowymi aspektami zdrowego żywienia.

Na podobne prace naukowe wsparcie finansowe od Coca-Coli w kwocie 800 tys. dol. uzyskał także prof. Gregory Hand, dziekan Wydziału Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Zachodniej Wirginii.

Finansując wspomniane badania Coca-Cola chce zmienić obecny wizerunek słodzonych napojów, które dosyć powszechnie uważane są za składniki złej diety i jedną z przyczyn otyłości. Takie nastawienie konsumentów odbija się zaś wyraźnie na wynikach sprzedaży. Od końca lat 90. w związku z intensywnymi kampaniami promującymi zdrowy styl życia roczne spożycie przez Amerykanów słodzonych napojów gazowanych spadło o 25 proc.

Kolejną inicjatywą Coca-Coli zmierzającą do poprawy wizerunku jest powołanie za kwotę 1,5 mln dol. organizacji Global Energy Balance Network (GEBN). Jej zadaniem jest, podobnie jak w wypadku badań Blaira i Handa przekonanie konsumentów, że to brak aktywności fizycznej, a nie spożywanie cukru  jest podstawową przyczyną nadwagi panującej w zachodnich społeczeństwach.

Podczas inaugurującego powstanie GEBN wystąpienia Blair, który jest wiceprzewodniczącym tej organizacji stwierdził wyraźnie, że nie ma żadnych przekonujących dowodów na to, że fast foody i słodzone napoje są przyczynami otyłości.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Coca-Cola sponsoruje naukowców, żeby przekonać świat, że cukier nie tuczy

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
A co z ropopochodnym aspartamem i tego typu truciznami!
13 9
odpowiedź
User
Darek
I tak Wam niezle idzie: sprzedaż rozpuszczonego cukru, połączonego z środkiem antykorozyjnym i odrdzewiającym w dzisiejszym świecie - to niezły wynik. Jasne, można wypić całą butelkę coca - coli, potem szybko przebiec 20 km - i się nie utyje. To prawda.
13 8
odpowiedź
User
Chudy
Badania pokazujące, że można jeść wyłącznie cukier i nie przytyć już dawno istnieją... Tak samo jak badania pokazujące, że eliminacja węglowodanów nie gwarantuje świetnej talii. Nie trzeba być naukowcem, by wiedzieć, że podstawą jest ruch.
11 12
odpowiedź
User
Kanye West
Oj, teraz zabłysnę głęboką myślą - wszystko szkodzi i tuczy w nadmiarze. :) Piję Colę codziennie i mam niedowagę.
8 8
odpowiedź
User
Ona
Może właśnie dlatego?!
8 8
odpowiedź