Cubus zamyka sklepy w Polsce, firma ogłosiła upadłość

Sieć sklepów odzieżowych Cubus kończy działalność w Polsce. Po 23 latach zamknie 17 sklepów, które ma w całym kraju.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Cubus zamyka sklepy w Polsce, firma ogłosiła upadłość

Norweska marka odzieżowa Cubus pojawiła się w Polsce w 1996 roku. Ostatnio miała na terenie kraju 17 sklepów zlokalizowanych w galeriach handlowych w dużych miastach.

Z jej strony internetowej w ostatnim czasie zniknęły informacje na temat lokalizacji sklepów w Polsce, zaś internauci co jakiś czas podają w sieci informacje o wyprzedażach tej marki związanych z likwidacją sklepów.

W lipcu spółka Cubus Polska złożyła wniosek o upadłość. 3 września sąd przychylił się do niego i ogłosił jej upadłość. Ustanowiono syndyka, informację o upadłości ogłoszono publicznie i wezwano ewentualnych wierzycieli firmy do zgłoszenia faktu istniejących ze strony Cubusa zobowiązaniach w ciągu 30 dni.

Firma zaistniałą sytuację tłumaczy słabymi wynikami finansowymi, które pogorszyły się m.in. w związku z rozwojem handlu internetowego oraz wprowadzonym w Polsce zakazem handlu w niedziele.

W 2018 roku Cubus Polska miał 52 mln zł przychodów ze sprzedaży ubrań. Było to 24,5 mln zł mniej niż w 2017 roku. Spółka zwiększyła stratę z 19,1 mln zł w 2017 roku do 19,6 mln zł w 2018 roku.

Cubus miał w Polsce 27 sklepów. Pod koniec ub.r. zamknęła 7 z nich. Marka jest obecna – oprócz Polski – także w Niemczech, Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii i na Łotwie. Ma ok. 300 sklepów, a jej właścicielem jest norweska grupa Varner.

Wiosną br. upadłość w Polsce ogłosiła inna odzieżowa marka – New Look, która zdecydowała się zamknąć kilkanaście sklepów.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu