SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Startup Deep.BI zdobył 12 mln zł. Inwestorem m.in. Piotr Walter

Technologiczny startup Deep.BI otrzymał od inwestorów 11,8 mln złotych. 1,8 mln zł wyłożyli aniołowie biznesu - Piotr Walter i Adam Sawicki, kolejne 3 miliony polski fundusz Black Pearls VC. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju na rozwój Deep.BI przeznaczy 7 mln złotych.

Article

Deep.BI to platforma dla m.in. wydawców, oferująca samoobsługową analizę dużych ilości danych (big data). Narzędzie umożliwia im sprawdzenie z jakim zainteresowaniem odbiorcy reagują na publikowane przez nich treści. Dodatkowo twórcy opracowali algorytmy uczenia maszynowego, które znacząco podnoszą efektywność kampanii emailowych.

Deep.BI stworzyli w marcu 2016 roku Sebastian Zontek, Jarosław Góra i Wojciech Woziwodzki. Obecnie zatrudniają kilkanaście osób i pracują dla klientów z wielu krajów Europy oraz z USA.

- Pozyskane właśnie finansowanie będzie przeznaczone w znaczącej większości na rozwój niekonwencjonalnych algorytmów sztucznej inteligencji w obszarze optymalizacji procesów subskrypcji: wykorzystaniu m.in. tzw. reinforcement learning w systemach rekomendacyjnych oraz adaptacyjnych paywallach (systemach blokujących dostęp do treści) - wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, Sebastian Zontek, założyciel i prezes Deep.BI.

- Pierwsze wdrożenia planujemy u wydawców newsów jeszcze w tym roku. Rozpoczynamy od branży mediów, bo przepracowaliśmy tam wiele lat i znamy się na niej najlepiej. Jednak nasze rozwiązania AI planujemy testować docelowo również w innych obszarach rynku. Przykładem jest właśnie podpisana umowa Proof of Concept z amerykańska firmą EZ Universe, obsługującą sieci restauracji m.in. Subway i Burger King - komentuje Zontek.

Skąd wziął się pomysł na platformę? - Powstał z połączenia doświadczeń Sebastiana z budowy platformy reklamowej oraz Jarka z inwestycji w spółki mediowe na świecie w czasach ich transformacji z print to digital. Obaj obserwowaliśmy jak negatywny wpływ na branżę mediów ma model bezpłatnego oferowania treści i subsydiowania tego biznesu poprzez przychody z reklamy. Prowadzi to do rozjechania celów redakcji (wysokiej jakości treści) oraz sprzedaży: generowanie jak największej ilości odsłon, często w sztuczny sposób (clickbait, płytkie, ale popularne tematy, automatyczne odświeżanie stron itp.). Model biznesowy oparty o wykupienie dostępu do treści przez czytelnika powoduje konieczność zbudowania takiego produktu, za który użytkownik jest skłonny zapłacić. W tym modelu cała firma gra do jednej bramki - jak najlepsze treści, produkt, UX i za tym idąca monetyzacja. Celem Deep.BI jest pomoc naszym klientom przejść taką transformację z sukcesem - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl  Sebastian Zontek.

Deep.BI otrzymał właśnie od inwestorów 11,8 mln złotych. 1,8 mln zł wyłożyli aniołowie biznesu - Piotr Walter, Tomasz Józefacki, Krzysztof Dębowski czy Adam Sawicki - kolejne 3 miliony polski fundusz Black Pearls VC. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju na rozwój Deep.BI przeznaczy 7 mln złotych.

- Rosnąca popularność modeli subskrypcyjnych wśród mediów świadczy o tym, że model oparty wyłącznie o wpływy z reklam w internecie przestaje się sprawdzać. Sprzedaż bezpośrednia wydań cyfrowych - bo tym przecież jest płatna dystrybucja treści przez wydawców - wymaga dbałości o relacje z czytelnikami, a tę najlepiej oprzeć o jakość publikacji. Deep.BI uzbraja wydawców w niezbędne dane oraz algorytmy, których wykorzystanie podnosi sprzedaż cyfrowych prenumerat. Zwiększone wpływy pozwalają wydawcom na inwestycje w jakość treści, a w rezultacie skorzystają na tym wszyscy - powiedział Tomasz Józefacki, przewodniczący rad nadzorczych Nais i Movebubble, prywatny inwestor i były prezes Benefit Systems oraz członek zarządu Agory odpowiedzialny za segment internetowy spółki.

Twórcy Deep.BI zakładają, że środki te zostaną zainwestowane w produkt w ciągu kolejnych 2 lat.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Startup Deep.BI zdobył 12 mln zł. Inwestorem m.in. Piotr Walter

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
WSI
w nowej branży. Współczuje twórcom takich inwestorów.
2 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing