Dom Development sprzeda w 2008 r. ok. 2 tys. mieszkań - mniej, niżplanował

Dom Development spodziewa się, że sprzedaż mieszkań w tym rokubędzie niższa, niż planowanych 2,5 tys. i sięgnie ok. 2 tys. Spółkaliczy, że w kolejnych kwartałach jej wyniki będą rosły, ale możenie być to dwucyfrowy wzrost, poinformowali przedstawiciele spółki.

isb - kk
isb - kk
Udostępnij artykuł:

"Życie nam nieco te plany weryfikuje. To będzie na pewno 2 tys.mieszkań, ale raczej nie uda się 2,5 tys. Rynek jest niecowolniejszy, niż nam się wydawało. Żeby zrealizować plan 2 tys.sprzedaży musimy przyspieszyć"- powiedział dziennikarzom prezeszarządu, Jarosław Szanajca.

Plan 2,5 tys. sprzedanych mieszkań w 2008 r. zarząd przedstawił,komentując wyniki za IV kw. 2007 r.

Dodał, że poziom sprzedaży jest nieco niższy od spodziewanego zewzględu na pojawienie się na rynku mieszkań, nabytych rok, dwa latatemu w celach inwestycji - nowych, ale z drugiej ręki.

"Bardzo mocno ruszył rynek mieszkań inwestycyjnych. Myślę, że wcałym roku będziemy odczuwać podaż tych lokali"- dodał.

W I kw. Dom Development sprzedał 328 mieszkań wobec 478 mieszkańrok wcześniej i 343 w IV kw. 2007 r. Największy udział w sprzedażyogółem miały mieszkania popularne (241), spółka sprzedała też 86apartamentów o podwyższonym standardzie oraz 1 domjednorodzinny.

Lepsze wyniki spółka uzyskał jeśli chodzi o mieszkaniaprzekazane klientom. Ich liczba sięgnęła 674 mieszkań wobec 403 rokwcześniej i 570 w ostatnim kwartale ub. roku. Było to 21%wszystkich mieszkań przekazanych w tym okresie w Warszawie.

Szanajca powiedział, że wzrost cen na poziomie 3% zanotowany w Ikw. świadczy o stabilizacji na rynku mieszkaniowym. Wzrost DomDevelopment wyniósł w tym czasie 2% w skali kwartału. Zarządspodziewa się, że w tym roku ceny mieszkań wzrosną średnio o5-10%

Łączna wartość projektów w przygotowaniu Dom Development podktóre spółka ma już zabezpieczone grunty sięga 3,6 mld zł. Obejmująone budowę 7 652 mieszkań i domów.

Obecnie spółka realizuje inwestycje obejmujące ponad 2,8 tys.mieszkań i apartamentów o wartości ok. 1,7 mld zł.

"Część gruntów jest mocno przeszacowana. Negocjujemy zakupy, alenie spieszymy się do zamykania transakcji. Dlatego też spadłaliczba projektów w przygotowaniu"- podkreślił Szanajca.

"W tym roku na pewno zakupimy nowe grunty"- dodał.

Do końca marca 2008 r. spółka zakończyła realizację projektów11,2 tys. mieszkań i domów.

Przychody Dom Development wzrosły o 8% w skali roku do 188 mlnzł w I kw.

Zysk netto wyniósł 45 mln zł wobec 37 mln zł rok wcześniej(21%), a zysk brutto ze sprzedaży sięgnął 75 mln zł wobec 63 mln złrok wcześniej.

Pomimo schłodzenia koniunktury na rynku w I kw. spółka uzyskałamarżę brutto wysokości 40% wobec 36,6% rok wcześniej, a marża nettowyniosła 24,2% wobec 21,8% rok wcześniej.

"Jeśli chodzi o wyniki, to drugi kwartał będzie lepszy opierwszego, pod względem sprzedaży też"- powiedział Piotr Nałęcz,dyrektor finansowy spółki.

Prezes powiedział, że mali developerzy mogą odczuć schłodzeniena rynku kapitałowym i wiele projektów będzie wystawionych nasprzedaż. Dom Development myśli o akwizycjach, ale podmiotów wdobrej kondycji, które pozwolą spółce zaistnieć na nowych rynkachpoza Warszawą.

isb - kk
Autor artykułu:
isb - kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu