Dove w kampanii „Odwrócone Selfie” pokazuje, jak kłamią media społecznościowe

W nowej globalnej akcji Dove (Unilever) „Reverse Selfie” (z ang. „Odwrócone Selfie") pokazuje, jak zafałszowany obraz rzeczywistości widać w mediach społecznościowych i jak wpływa to na psychikę zwłaszcza młodych dziewcząt.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Dove w kampanii „Odwrócone Selfie” pokazuje, jak kłamią media społecznościowe

15 lat po filmie „Evolution”, który pokazywał, w jaki sposób poddaje się modyfikacjom wygląd modelek w reklamach, marka Dove ponownie postanowiła poruszyć problemem zniekształceń cyfrowych. Według badania marki z USA, aż 80 proc. nastolatków zaczyna przekłamywać swój wizerunek online przed ukończeniem 13. roku życia.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dove-zwraca-uwage-na-krzywdzace-ocenianie-kobiet-swatanych-w-indiach-stopthebeautytest ##

„Odwrócone Selfie” w kampanii Dove

Globalna kampania „Reverse Selfie” (z ang. „Odwrócone Selfie”) uświadamia, jak aplikacje do edycji zdjęć zakłamują rzeczywistość i w jaki sposób nastolatki mogą modyfikować swój prawdziwy wygląd za pomocą filtrów dostępnych w mediach społecznościowych.

W filmie widzimy kilkunastoletnią dziewczynkę, która retuszuje swoje zdjęcie w smartfonie, używając do tego filtrów i prostych programów graficznych. Następnie materiał zostaje odtworzony od tyłu, pokazując ile wysiłku wkłada nastolatka, by wykonać nienagannie wyglądające zdjęcie.

Na koniec filmu Dove zostawia widzów z przekazem: "Presja mediów społecznościowych obniża samoocenę naszych dzieci. W czasie pandemii ten problem tylko narasta. Odwróćmy tę sytuację".

Na koniec zamieszczono link do poradnika dla rodziców i nauczycieli. Zawiera on wskazówki, jak pomóc młodym osobom budować poczucie pewności siebie we własnym ciele, akceptować siebie takimi jakimi są. Dove chce także zmotywować dorosłych do rozmów z nastolatkami na temat presji social mediów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/unilever-usunie-slowo-normalny-opakowania-i-reklam-rezygnuje-z-cyfrowych-przerobek-w-reklamach-positive-beauty-pozytywne-piekno ##

Działania w Polsce wspiera influencer marketing.

Kampanię przygotowała agencja Ogilvy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"