SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dove w kampanii „Odwrócone Selfie” pokazuje, jak kłamią media społecznościowe

W nowej globalnej akcji Dove (Unilever) „Reverse Selfie” (z ang. „Odwrócone Selfie") pokazuje, jak zafałszowany obraz rzeczywistości widać w mediach społecznościowych i jak wpływa to na psychikę zwłaszcza młodych dziewcząt.

Article

15 lat po filmie „Evolution”, który pokazywał, w jaki sposób poddaje się modyfikacjom wygląd modelek w reklamach, marka Dove ponownie postanowiła poruszyć problemem zniekształceń cyfrowych. Według badania marki z USA, aż 80 proc. nastolatków zaczyna przekłamywać swój wizerunek online przed ukończeniem 13. roku życia.

„Odwrócone Selfie” w kampanii Dove

Globalna kampania „Reverse Selfie” (z ang. „Odwrócone Selfie”) uświadamia, jak aplikacje do edycji zdjęć zakłamują rzeczywistość i w jaki sposób nastolatki mogą modyfikować swój prawdziwy wygląd za pomocą filtrów dostępnych w mediach społecznościowych.

W filmie widzimy kilkunastoletnią dziewczynkę, która retuszuje swoje zdjęcie w smartfonie, używając do tego filtrów i prostych programów graficznych. Następnie materiał zostaje odtworzony od tyłu, pokazując ile wysiłku wkłada nastolatka, by wykonać nienagannie wyglądające zdjęcie.

Na koniec filmu Dove zostawia widzów z przekazem: "Presja mediów społecznościowych obniża samoocenę naszych dzieci. W czasie pandemii ten problem tylko narasta. Odwróćmy tę sytuację".

Na koniec zamieszczono link do poradnika dla rodziców i nauczycieli. Zawiera on wskazówki, jak pomóc młodym osobom budować poczucie pewności siebie we własnym ciele, akceptować siebie takimi jakimi są. Dove chce także zmotywować dorosłych do rozmów z nastolatkami na temat presji social mediów.

Działania w Polsce wspiera influencer marketing.

Kampanię przygotowała agencja Ogilvy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dove w kampanii „Odwrócone Selfie” pokazuje, jak kłamią media społecznościowe

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kk
mega kampania
11 0
odpowiedź
User
Gonzo
W ramach kampanii influenserki, szafiarki i inne jutuberki będą się pokazywać niewyspane i bez makijażu?
6 2
odpowiedź
User
rtv
Więcej takich mądrych spotów w telewizji.
7 0
odpowiedź