Reklamy Dove bez sztucznej inteligencji

Marka kosmetyczna Dove, należąca do koncernu Unilever zapowiedziała, że nie będzie korzystać ze sztucznej inteligencji (AI) w swoich reklamach. W najnowszej kampanii “The Code” pokazuje, jak AI kreuje nierealne standardy i obrazy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Reklamy Dove bez sztucznej inteligencji
„selfie” w kampanii Dove

Dove chce zachować przejrzystość w zakresie cyfrowego zniekształcania rzeczywistości. Dlatego też marka zobowiązała się, że we wszystkich swoich reklamach i materiałach promocyjnych nie będzie korzystać ze sztucznej inteligencji do przedstawiania w nich ludzi. 

Na zlecenie brandu zrealizowano badanie (w 20 krajach pod koniec ub.r.), z których wynika, że AI zagraża dobremu samopoczuciu kobiet i dostrzeganiu prawdziwego piękna. O wpływie sztucznej inteligencji na kreowanie nierealnych standardów i obrazów opowiada najnowsza kampania Dove zatytułowana “The Code”. Kampania ta rzuca również światło na znaczenie posiadania przez kobiety możliwości dostrzegania prawdziwego piękna odzwierciedlonego w mediach.

Według Dove do przyszłego roku blisko 90 proc. treści w internecie będzie generowanych przez sztuczną inteligencję.  

Dodatkowo marka należąca do Unilevera udostępnia poradnik ze wskazówkami na temat tego, jak korzystać z narzędzi AI, tak by tworzyć bardziej zróżnicowane i autentyczne wyniki oddające prawdziwe piękno kobiet. 

Przed rokiem marka Dove prowadziła kampanię #TurnYourBack, w której celebrowała prawdziwe, naturalne piękno bez cyfrowych filtrów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi