Dwie trzecie Polaków ufa RMF FM i TVN, prawie połowa nie wierzy TVP

Najbardziej wiarygodnym z mediów w Polsce jest RMF FM, wyprzedza TVN, Polsat News, Radio ZET i Onet, natomiast najmniejsze zaufanie wzbudzają Telewizja Polska, „Gazeta Polska” i „Super Express”. Coraz mniej ważnym źródłem informacji są telewizja i prasa drukowana, natomiast zyskują media społecznościowe.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Dwie trzecie Polaków ufa RMF FM i TVN, prawie połowa nie wierzy TVP
Danuta Holecka, fot. TVP

W tegorocznej edycji badania realizowanego dla Reuters Institute RMF FM jako wiarygodne oceniło 68 proc. Polaków (4 pkt proc. mniej niż przed rokiem), a jako niegodne zaufania - 11 proc. (1 pkt proc. więcej niż rok temu). Stacja pozostała liderem w rankingu wiarygodności.

W dół Radio ZET, gazety regionalne i „Gazeta Wyborcza”

Kilka kolejnych mediów osiągnęło ponad 60 proc. pozytywnych ocen: część informacyjna TVN i Polsat News (po 64 proc.), Radio ZET (62 proc.) i Onet (61 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-programy-informacyjne-maj-2021-fakty-lider-wiadomosci,7170178555905665a ##

Radio ZET zanotowało spadek o 7 pkt proc. i wzrost negatywnych wskazań o 3 pkt proc. W przypadku TVN udział krytycznych ocen wiarygodności zwiększył się z 18 do 20 proc.

Mocno pogorszyły się także wyniki gazet lokalnych i regionalnych: udział pozytywnych ocen zmalał z 66 do 58 proc., a tych negatywnych wzrósł z 10 do 14 proc.

Spadki zanotowało też kilka innych mediów. W przypadku „Gazety Wyborczej” udział dodatnich ocen zmniejszył się z 58 do 53 proc., a ujemnych zwiększył z 23 do 25 proc.

TVP najmniej wiarygodna

Ranking od kilku lat zamyka Telewizja Polska (Polskie Radio nie zostało uwzględnione), która w tegorocznej edycji jako jedyna marka ma więcej ocen negatywnych niż pozytywnych. Udział respondentów wierzących TVP zmalał z 43 do 36 proc., a tych nieufających nadawcy zwiększył się z 39 do 46 proc.

Po ponad 30 proc. ankietowanych jako mało wiarygodne uważa „Gazetę Polską” (34 proc.), „Super Express” (31 proc.) i „Fakt” (34 proc.), przy czym przeciwnego zdania jest odpowiednio 38, 39 i 41 proc. pytanych Polaków.

grafika

TVN i Onet najpopularniejsze

Na pytanie o media pozainternetowe, z których korzystają przynajmniej raz tygodniowo, 49 proc. respondentów wymieniło treści informacyjne TVN. Po 38 proc. wskazań uzyskały Polsat News i RMF FM, 26 proc. - treści informacyjne TVP, a 25 proc. - Radio ZET.

Najpopularniejszą marką prasową jest „Gazeta Wyborcza” z 17 proc. wskazań.

grafika

Wśród serwisów internetowych na czele jest Onet.pl, z którego chociaż co tydzień korzysta połowa ankietowanych.

Dalej w zestawieniu są WP.pl (39 proc.), TVN24.pl (36 proc.) i Interia.pl (30 proc.)

grafika

Więcej Polaków ma newsy z internetu niż z telewizji

84 proc. Polaków jako źródło informacji wskazuje internet, podobny udział utrzymuje się od sześciu lat. Przy czym odsetek respondentów szukających newsów w mediach społecznościowych zwiększył się z 52 proc. w 2015 roku do 59 proc. w br.

Natomiast telewizja zanotowała spadek z 81 do 70 proc., a prasa drukowana - z 28 do 17 proc.

W internecie odsetek Polaków przeglądających informacje na komputerach spadł z 81 do 65 proc., tych korzystających w tym celu z tabletów - z 18 do 14 proc., natomiast w przypadku smartfonów nastąpił wzrost z 52 do 81 proc.

grafika

Facebook daleko przed YouTube’em i Messengerem

39 proc. Polaków dzieli się informacjami w internecie. 55 proc. (10 pkt proc. mniej niż przed rokiem) korzysta do tego z Facebooka, 35 proc. - z YouTube’a, a 25 proc. z Messengera.

grafika

Tegoroczne badanie Digital News Report zostało przeprowadzone na zlecenie Reuters Institute for the Study of Journalism przez firmę YouGov. Objęło ogółem 92 tys. osób z 46 krajów na całym świecie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style